beantwoord

Keuzedagen op 2 verschillende abonnementen

  • 16 April 2024
  • 2 reacties
  • 65 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik heb een 1e klas abo Daluren op saldo plus 7 keuzedagen 1e klas. Ik wil op mijn 2e klas  Daluren op saldo ook 7 keuzedagen zetten. Dit kan niet , wegens "beleid”van de NS . Na ½ uur gesproeken te hebben met een medewerker uiteindelijk via die mede werker een klacht ingediend hierover. Kan iemand mij (of NS zelf) uitleggen hoe dit "beleid”dan werkt?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 16 April 2024, 16:45

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Boze,

Het is inderdaad niet (meer) mogelijk om Keuzedagen bij meer dan één abonnement te bestellen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze informatie nergens op de site of in de voorwaarden kan vinden.
Wat je misschien nog zou kunnen proberen is een geheel nieuw Mijn NS-account aanmaken, met een ander e-mailadres, en daar een nieuw Dal Voordeel op saldo-abonnement mee te bestellen met Keuzedagen. Geen idee of de systemen daarin trappen 😉

Zie ook dit topic van vorig jaar:

 

Reputatie 7
Badge +3

2x dal voordeel + 2x keuzedagen abonnementen aaanvragen kon tot december 2022. In december 2022 werden de regels voor nieuwe keuzedagenabonnementen veranderd. Vanaf dat moment worden eerst bij nieuwe abonnementen en nu ook bij verlenging van bestaande abonnementen 7 keuzedagen tegelijk gegeven welke gedurende het abonnement geldig zijn. Wanneer de 7 dagen voor de verlengingsdatum verbruikt zijn is het niet mogelijk om een nieuw abonnement aan te gaan voor de oorspronkelijke verlengingsdatum. Dit zal zijn om te voorkomen dat men binnen bijvoorbeeld  een maand de 7 dagen opmaakt, beide abonnementen opzegt en beide abonnementen opnieuw aanvraagt. Je zou dan voor die 7 dagen €5,60 + €27,50 voor die 7 dagen kwijt zijn geweest ipv €67,20 + €27,50.

Reageer