Skip to main content

Ik heb nu op 22.november pas door dat mijn keuzedagen dit jaar allemaal op 24 november verlopen. Dit is anders.dan de afgelopen jaren. Ik heb.er ook geen waarschuwing over ontvangen.

Ik heb er nog.4 over, terwijl ik deze week (zelfs.vamdaag nog) 3 keer een reis van meer dan 15 Euro gemaakt heb. Ik kan er nog 1 opmaken.

Wat kan ik met de anderen doen?

U kunt ze alleen opmaken, want ze zijn gekoppeld aan uw ov-chipkaart. U kunt  ze niet aan anderen geven en u krijgt de ongebruikte keuzedagen ook niet terug. Een papieren keuzedag kunt u nog weggeven aan iemand die een Dalvoordeelabonnement heeft met andere papieren keuzedagen. Dit soort kaartjes zijn al lang niet meer te krijgen, maar mensen die er een  abonnement op hadden, ontvangen ze nog.

In de praktijk is het dus: u maakt ze op of u bent ze kwijt. Als ze voor de 24e op moeten, lukt het u niet meer ze op te maken en u verliest er dus een aantal.

De geldigheid van keuzedagen loopt gelijk aan het bijbehorende dal voordeel abonnement. Je krijgt de 7 keuzedagen tegelijk en deze zijn 1 jaar geldig. Als ze 24 november verlopen, dan heb je een aantal weken geleden bericht van verlenging van jouw abonnementen gehad en kunnen weten dat de keuzedagen nog maar beperkt geldig zijn. Daarbij kun je in mijnNS de verloopdata zien.

De niet gebruikte keuzedagen ben je kwijt.

Reageer