beantwoord

keuzedagen tot en met

  • 20 October 2023
  • 102 reacties
  • 1619 Bekeken


Toon eerste bericht

102 reacties

Het zal in Mijn NS worden aangepast. Ik ga nog even achter de serviceberichten aan.

Reputatie 7
Badge +3

Dus ze worden een dag minder lang geldig? Dat is in strijd met de voorwaarden.

364 dagen is geen jaar.

Hoe kom je bij 364 dagen? Ze zullen gewoon een jaar lang geldig zijn. Sterker nog ze zijn een jaar lang en 4 uur geldig aangezien een NS dag om 04:00 de volgende dag afloopt.

Badge +3

Dus ze worden een dag minder lang geldig? Dat is in strijd met de voorwaarden.

Bovendien lopen reizigers die hun Keuzedagen per 2 maanden krijgen tegen het probleem aan dat er elke 2 maanden een gat van een dag valt waarop ze niet met een Keuzedag kunnen reizen!

Omdat de volgende een dag eerder klaargezet wordt, maar er ‘morgen’ pas mee gereisd kan worden.

Dus ten eerste moet de tekst ‘tot’ in de e-mail terug aangepast worden naar ‘tot en met’, en ten tweede moet die volgende Keuzedag niet een dag te vroeg klaargezet worden, maar pas op de eerste dag van geldigheid (zodat je de vorige op de ‘tot en met’ dag nog kunt ophalen en gebruiken, want die is op die dag natuurlijk nog gewoon geldig).

Reputatie 7
Badge +3

Misschien heb ik het dan verkeerd begrepen, hoor. Ben nog niet oud genoeg voor Keuzedagen 😉

Zoals ik het begreep krijg je nu Keuzedagen die volgens de communicatie een jaar lang geldig zijn, maar op de laatste dag niet meer op te halen. Door de tekst in de mails en op de site aan te passen verandert er niks aan dat probleem.

Reputatie 7
Badge +3

Hoe kom je bij 364 dagen? Ze zullen gewoon een jaar lang geldig zijn. Sterker nog ze zijn een jaar lang en 4 uur geldig aangezien een NS dag om 04:00 de volgende dag afloopt.

Als tot en met 27 november tot 27 november wordt zijn mijn keuzedagen 1 dag minder geldig. Dus geen 365 dagen, maar 364 dagen. Daarbij krijg ik ze vanaf 28 november 2023 ineens niet meer 2 maandelijks met een geldigheid van ieder 1 jaar, maar alle 7 tegelijk die alle 7 vanaf 28 november 2023 geldig zijn tot 27 november 2024. Hoewel ze niet echt tegelijk komen, want de volgende komt pas vrij als er een is opgebruikt en het kan zomaar zijn dat nr. 7 in oktober vrij komt. Deze is dus dan nog maar een paar weken geldig en geen jaar.

Over die wijziging naar niet meer 2 maandelijks ben ik pas 5 weken geleden geïnformeerd. En niet in 2021 zoals NS beweerd.

Badge +3

Voorbeeld: een Keuzedag die geldig is van 24-11-2022 t/m 23-11-2023 is volgens de aangepaste ‘tot’ voorwaarden niet meer geldig op 23-11-2023 (of in ieder geval niet meer op te halen)!

Een volgende Keuzedag wordt klaargezet per 23-11-2023 maar is pas geldig vanaf 24-11-2023 (dat staat zo in de mail, je kunt hem pas morgen gebruiken!).

Dus op 23-11-2023 kan je niet met een Keuzedag reizen, alhoewel ik bijna zeker weet dat als je hem eerder ophaalt hij gewoon zal werken op 23-11-2023 😥

Teug naar de tekentafel… 

Een Keuzedag die op 27 november wordt klaar gezet kan je vanaf 00:00 op 27 november gebruiken tot 04:00 27 november een jaar later.

Badge +3

Een Keuzedag die op 27 november wordt klaar gezet kan je vanaf 00:00 op 27 november gebruiken tot 04:00 27 november een jaar later.

 

Ja en nee..

Ja, want de geldigheid van die Keuzedag is 27 november tot en met 26 november (dus 27 november 04:00 een jaar later)! Niet tot 26 november zoals het nu gecommuniceerd wordt.

Nee want, lees deze reactie eerder in dit topic 😥 En daar zit hem dus juist het probleem, de Keuzedag die eigenlijk op 26 november nog klaar zou staan is verdwenen (en dat heeft de NS ‘opgelost’ door van ‘tot en met’ gewoon maar ‘tot’ te maken).

Ja maar er staat op 26 november toch een volgende Keuzedag klaar? Dat zal best, maar daarmee kan je pas 27 november reizen.

Mijn verstand staat erbij stil.

Reputatie 7
Badge +3

Een Keuzedag die op 27 november wordt klaar gezet kan je vanaf 00:00 op 27 november gebruiken tot 04:00 27 november een jaar later.

Neen, dat is niet zo, want de keuzedag die op 27 november wordt klaargezet, is pas op 28 november te gebruiken. En tot 4 uur op 27 november betekent dat dus er niet meer op 27 november overdag mee gereisd kan worden.

Kan iemand mij een print screen sturen van een service bericht waarin het verkeerd staat?

Reputatie 7
Badge +3

Kan iemand mij een print screen sturen van een service bericht waarin het verkeerd staat?

Wat bedoel je met verkeerd staan?

Serviceberichten zijn bij mij sinds juli 2023 aangepast van tot en met naar tot. 1 dag minder dus.

 

Zou je mij daarvan een print screen willen sturen?

Reputatie 7
Badge +3

Zou je mij daarvan een print screen willen sturen?

Wordt later vandaag.

Bedankt!

Badge +3

Zou je mij daarvan een print screen willen sturen?

Een screenshot van 20 oktober uit ditzelfde topic (heb er al een paar keer naar gelinkt) 

⬆bovenstaande is een screenshot⬆

De keuzedag die op 20 oktober (2023) eigenlijk nog klaar zou moeten staan was verdampt… maar je kunt een couponcode krijgen.

En tot 20 oktober 2024 betekent bij NS tegenwoordig uiterlijk 19 oktober, dus dan heb je weer pech (of haal hem maar uiterlijk de 19e op, want die werkt echt nog wel de 20e). 🙄

Je zou nog (terminologie OV-chipkaart) kunnen zeggen ‘geldig tussen 21 oktober 2023 en 20 oktober 2024’, maar daar is 20 oktober natuurlijk gewoon inbegrepen.

Reputatie 7
Badge +3

Deze nieuwe 2 maandelijkse keuzedag is nu 364 dagen geldig ☹️

Reputatie 7
Badge +3

Op 27 november 2023 werd onderstaand bericht ontvangen:

Als je 7 keuzedagen tegelijk krijgt zijn ze vanaf dag 1 365 dagen geldig. Overigens is dat keuzedagenabonnement in 2019 afgesloten en zou volgens de NS website niet alle 7 dagen tegelijk krijgen. Want voor december 2022.

Reputatie 7
Badge +3

 

Reputatie 5

>vanaf 1 december 2023 tot 30 november 2024

Deze nieuwe 2 maandelijkse keuzedag is nu 364 dagen geldig ☹️

2024 is een schrikkeljaar dus het zijn 365 dagen 😉

Reputatie 7
Badge +3

>vanaf 1 december 2023 tot 30 november 2024

Deze nieuwe 2 maandelijkse keuzedag is nu 364 dagen geldig ☹️

2024 is een schrikkeljaar dus het zijn 365 dagen 😉

Dan is er nog 1 dag te kort, want volgens het overzicht wat bij verlenging ontvangen was, was het eerst tot met 30 november 2024.

Badge +3

Die mail van 27 september zegt het in principe goed 

Te gebruiken tot 28 november 2024 (en daarna niet meer, maar op 28 november natuurlijk nog wel).

Het probleem is het ophalen, dat zou ook op 28 november 2024 (laatste dag geldigheid) nog moeten kunnen maar helaas is hij dan al overschreven door de volgende (omdat die dus al een dag voordat hij geldig is wordt klaargezet).

Dat zie je terug in de mail van 30 november, er staat een Keuzedag klaar die per 1 december (morgen dus pas!) te gebruiken is.

Omdat er (door het nieuwe systeem van alle Keuzedagen tegelijk) altijd maar één Keuzedag klaar staat kan je die van (tot en met) 30 november dus niet meer ophalen. Dat had je dus uiterlijk 29 november moeten doen want op 30 november is die nog gewoon geldig! 😅

De Klantenservice is bekend met het probleem en doet (meestal) niet moeilijk over een couponcode.

Reputatie 7
Badge +3

@Robert Bde mails zijn van 2 verschillende abonnementen met keuzedagen op 2 aparte kaarten.

Die van 1 december 2023 met reizen tot 30 november 2024 betreft een keuzedagenabonnement oude stijl, met 2 maandelijkse keuzedagen. Er staat reizen tot en niet geldig tot of op te halen tot. Vorig jaar was het geldig tot en met 30 november 2023

Die van te gebruiken tot 28 november 2024 betreft keuzedagenabonnement nieuwe stijl (maar afgesloten voor december 2022 dus eigenlijk oude stijl) waarbij ze alle 7 tegelijk worden gegeven, maar vrij komen als er 1 gebruikt is.Deze is verlengd op 28 november 2023.

Badge +3

Ik gaf alleen maar het principe aan. Door het woordje ‘t/m’ te vervangen door ‘tot’ denkt de NS een probleem opgelost te hebben, maar dat is dus niet het geval.

Als er ‘tot 30 november’ staat dan kan je hem op de 30e niet meer ophalen (want de volgende, geldig per 1 december is al klaargezet).

Maar als je hem de 29e ophaalt durf ik te wedden dat je hem de 30e nog gewoon kunt gebruiken.

Reputatie 7
Badge +3

Ik gaf alleen maar het principe aan. Door het woordje ‘t/m’ te vervangen door ‘tot’ denkt de NS een probleem opgelost te hebben, maar dat is dus niet het geval.

Als er ‘tot 30 november’ staat dan kan je hem op de 30e niet meer ophalen (want de volgende per 1 december is al klaargezet), maar als je hem de 29e ophaalt durf ik te wedden dat je hem de 30e nog gewoon kunt gebruiken.

Neen dat kan niet, want er staat expliciet te gebruiken tot.

Reageer