keuzehulp geeft merkwaardig advies

  • 12 December 2023
  • 2 reacties
  • 65 Bekeken

Reputatie 3
  • Reisadviseur*
  • 96 reacties

Op basis van het bovenstaande reizen (over het algemeen bijna allemaal in het weekend) krijg ik het onderstaande advies voor een abonnement:

Voor 149 ritten per jaar zou al bij gemiddeld €3,50 per rit een WeekendVrij abonnement 1e klas goedkoper zijn. Namelijk €43,95/maand * 12 maanden/jaar = € 527,40/jaar : 149 ritten/jaar = €3,50/rit.  Het minimale tarief 1e klas is €4,42; €527,40/ jaar : €4,42/rit = 119 ritten/jaar. Vanaf 120 ritten/jaar is een Weekendvrij abonnement al goedkoper. Aangezien de meeste ritten die ik gemaakt heb aanzienlijk meer kosten dan €4,42/rit is een WeekendVrij abonnement al bij aanzienlijk minder ritten per jaar voordeliger.
 

Waar is dit advies om af te zien van een abonnement vandaan gekomen?


2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Altijd uw verstand blijven gebruiken, een mens weet het doorgaans beter dan een slecht geprogrammeerde site. Weekendvrij is veruit de beste keuze voor u. Sowieso is dit een abonnement met een zeer gunstige prijs/pretverhouding. U kunt naast de ritten die u al maakt het hele weekend zonder verdere kosten reizen, en dat geeft vaak ook nog eens onverwachte mogelijkheden.

 

Voor de meelezers: de vraag voor een advies kunt u hier het beste plaatsen. Er huppelen hier een tiental mensen rond die heel goed van de hoed en de rand weten, altijd wel eentje die reageert.

Bedankt voor het signaal. Ik zal deze doorzetten ter verbetering van onze Keuzehulp tool. Mocht je nog meer vragen hebben dan is hier geen gebrek aan menselijke kennis.

Reageer