Afgelopen jaar heb ik 70 treinreizen gemaakt. Maar de keuzehulp adviseert mij op basis van mijn reishistorie om basis flex te nemen😳. Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Eerder gaf de keuzehulp wel een realistisch advies aan mij. wat gaat er mis?
keuzehulp werkt niet
Beste antwoord door Robert B
Beste communityleden, dank voor de reacties. Ik reis gemiddeld twee keer per week tussen Enschede en Utrecht, deels spits, deels dal. Daarnaast 1 keer per week tussen Amersfoort Vathorst en Utrecht centraal in spits. In het weekend reis ik twee keer per maand wisselend korte en lange afstanden vanuit Enschede. Als het te druk is, switch ik naar eersteklas. Ik denk dat altijd voordeel het meest passend is.Â
Voor alleen 2 keer per week Ens-Ut lijkt Altijd Voordeel (€ 26,70 per maand) me een goede optie.
Per enkele reis (aanvang in de spits) bespaar je dan € 4,92 en in de daluren is dat € 9,84
Met regelmatig reizen in het weekend erbij zou Weekend Vrij plus dalkorting (€ 38,35 per maand) ook nog een optie kunnen zijn. Je reist dan van vrijdag 18:25 ‘gratis’ maar krijgt dan natuurlijk geen 20% korting op je spitsreizen. Voor 9 euro extra per maand reis je in het weekend 1e klas.
Zelf maar uitrekenen dus, gelukkig is het Flex dus als je reisgedrag wijzigt kan je elke keer na een maand wissselen.
Edit: watÂ
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.