beantwoord

Kids Vrij in- en uitcheck in België

  • 9 August 2023
  • 6 reacties
  • 117 Bekeken

Met een toevoeging van Kids Vrij op haar OV-kaart zou ik gerechtigd zijn om kleindochter van 6 jaar, mee te laten reizen met mij naar België. Bij mijn vrijvervoer België (oud NS’er) is een zgn ‘Permis de passage’ gevoegd voor in- en uitcheck. Hoe kan mijn kleindochter in België in- en uitchecken? Zij kan uiteraard in Nederland met haar OV-kaart in- en uitchecken. Werkt dit ook in België?

 

icon

Beste antwoord door Vareo 9 August 2023, 14:57

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge

Lijkt me niet aangezien er geen in/uitcheckpaaltjes zijn op Belgische stations.

Reputatie 7
Badge +4

U kunt KidsVrij niet toevoegen op uw OV-kaart. Het kind moet een eigen OV-chipcard hebben en daar moet dan KidsVrij opstaan. Uw kleinkind kan daar in België nergens mee uitchecken. In België zijn echter regelingen om een kind mee te nemen tegen geringe kosten en als u een geldig ticket heeft is het gratis. Kidsvrij is echt alleen maar geldig tot de grens en niet in België. 
Zie de link beneden. 

Oeps….. daar heb ik totaal niet bij stil gestaan (ben geen frequent België reiziger)😯

Hartelijk dank voor de snelle reactie! 

Reputatie 7
Badge +4

Aan deze link heeft u mogelijk nog wat:

 

https://www.belgiantrain.be/nl/tickets-and-railcards/overview-discount/children

Praktisch betekent dat als uw kleinkind Kidsvrij heeft en met u meereist in Nederland en België  het verder zonder kosten is  Een gemiste uitcheck in Nederland met Kidsvrij heeft geen gevolgen  

Er is in België een zeer gunstig tarief voor senioren boven de 65  

 

Aan deze link heeft u mogelijk nog wat:

 

https://www.belgiantrain.be/nl/tickets-and-railcards/overview-discount/children

Praktisch betekent dat als uw kleinkind Kidsvrij heeft en met u meereist in Nederland en België  het verder zonder kosten is  Een gemiste uitcheck in Nederland met Kidsvrij heeft geen gevolgen  

Er is in België een zeer gunstig tarief voor senioren boven de 65  

 

Dank voor de reactie.  Nuttige link!  Ik ga er van uit dat de persoonlijke OV-kaart met Kidsvrij volstaat als een ticket bijtreincontrole.

Reputatie 7
Badge +4

In Nederland wel, in België niet. Uw geldige vervoersbewijs voor het deel in België volstaat, dan mag uw kleinkind gratis mee. Voor het kleinkind is een kaartje in uw geval niet noodzakelijk, zij reist met u mee en dat is voldoende.

 

 

Reageer