beantwoord

Kids Vrij omzetten naar NS FLEX: onmogelijk

  • 22 November 2023
  • 17 reacties
  • 222 Bekeken

Goedenavond, ik probeer al weken het abonnement van ons kind dat morgen (23/11) 12 jaar wordt van Kids Vrij aan te passen naar NS FLEX traject, zodat ze ook MORGEN ALS ZE 12 IS EN GEEN KIDS VRIJ MEER HEEFT, door de poortjes kan en reizen kan met NS om naar school te kunnen... Maar het lukt dus niet. Krijg rare meldingen als:

*Je kunt het abonnement nog niet wijzigen (ja hallo! morgen IS ze 12.. Dit is toch niet normaal dat je dit zelfs op de vooravond van een verjaring niet kan aanpassen?!)

en ook:

*Sorry! Je kunt op dit moment het contract niet aanpassen omdat hij nog niet een maand actief is, probeer het later nog eens. (Deze is zo mogelijk NOG vager! Nog geen maand actief? Ze heeft deze kaart al sinds 1 maart 2023 en het Kids Vrij abonnement sinds ze vier is. Me dunkt dat dit wel wat meer maanden zijn...)

NS: dit is (eens te meer) echt hoogstelijke irritant en onwerkbaar. En kost nodeloos veel tijd! Waarom hebben jullie zulke ontzettend krukkige, gebruiksonvriendelijke systemen waar je broek echt van af zakt.

Wa tis het alternatief? Morgen maar zwart rijden? Onze dochter heeft gewoon een recente OV chipkaart, we willen heus voor het (veel te dure) abonnement betalen, MAAR DAN MOETEN WE HEM WEL KUNNEN AANZETTEN!

 

icon

Beste antwoord door Robert B 22 November 2023, 23:03

Bekijk origineel

17 reacties

Badge +3

Welkom @blaffendevis 

Kids Vrij zou dan eerst opgezegd (en verwijderd van de kaart moeten worden), via de Klantenservice.

Het goede nieuws is dat het op de kaart vanzelf eindigt per morgen, en je dan dus gewoon een Flex abonnement zou kunnen aanvragen.

Om precies te zijn na 1:00 vannacht. Daarna moet ze het nog even op haar kaart zetten (bij een automaat op een station) en kan ze ermee op pad.

Beste Robert,

dank voor je bericht. We proberen opnieuw een NS Flex Traject op de kaart te zetten, maar dit lukt nog steeds niet. Het programma loopt voortdurend vast zodra ik op de knop ‘verder met bestellen’ wil klikken. Dan doet het gewoon niks. En kom nu niet aan met ‘probeer het later opnieuw’. Het is echt van den zotte hoe ontzettend slecht je een abonnement kan aanvragen, omzetten en de enorm slecht informatievoorziening hierover. Concreet is er dit nu aan de hand:

  • ouders proberen al ruim voor kind 12 wordt een NS Flex Abonnement te bestellen (zodat het niet op de ochtend dat het kind 12 is en vroeg met de trein moet moet gebeuren, zoals nu)
  • Het aanvragen of omzetten WERKT gewoon weg NIET
  • NS chat medewerker beweert ook dat het gewoon kan worden aangevraagd
  • Wat niet zo is
  • Kind heeft dus nu geen abonnement
  • Door nalatigheid van NS moet ze nu zwart rijden
  • Zou namelijk nogal absurd zion dat ik voor extra kosten ga opdraaien, terwijl de NS zijn zaakjes niet op orde heeft
  • In zijn algemeenheid: de NS heeft een zeer klantonvriendelijk systeem dat moet worden aangepast.

 

Reputatie 7
Badge +3

Eerst kidsvrij van de kaart halen. Dan kan er flex op. Als je ruim van te voren een flex abonnement wilt regelen dan is aanvragen op een nieuwe kaart een optie (duurt een week).

Kind zwart laten reizen is jouw eigen keuze, niet van NS en is niet fijn voor het kind als het gecontroleerd wordt. Als je al ruim van te voren probeert een abonnement aan te vragen had er ook eerder contact met de klantenservice opgenomen kunnen worden.

 

Reputatie 7
Badge +1

Als je al ruim van te voren probeert een abonnement aan te vragen

Precies dat proberen ze al weken. Dat stond in het eerste bericht.

had er ook eerder contact met de klantenservice opgenomen kunnen worden.

Als de klantenservice dan niet zegt wat de mogelijkheden zijn, dan schiet je ook niks op.

Als klant kun je niet alles weten. Ik zie hier dus vooral een tekort schieten van de klantenservice.

Verder zou er bij de informatie over Kids Vrij mogen staan hoe je het beste overstapt naar een gewoon abonnement als het kind 12 wordt. Daarmee voorkom je dit soort problemen. Er is weliswaar een pagina over, maar die vermeldt gewoon "bestel in de webshop”, zonder de genoemde beperkingen te vermelden.

@moderators: kan die pagina worden uitgebreid?

@MoDe aan uw reacties heb ik niet zo veel. En kennelijk leest u de berichten zelf ook niet zo goed. Ik probeer inderdaad al weken het abonnement om te zetten, heb al contact gehad met NS klantenservice en zij lichten niet goed in. Gisterenavond hebben ze bevestigd: na 00:00 (op het moment dat uw kind 12 wordt) kunt u het aanpassen. Maar dat is dus helemaal niet zo. Iemand anders van de NS beweerde dat het om 01:00 kon. Ook niet waar, want vanmorgen kon het nog steeds niet. Ergo: ik heb nog steeds geen nieuwe abonnement op de kaart kunnen zetten.

Een nieuwe kaart aanschaffen zegt u? Kan ik die onnodige kosten dan bij de NS declareren…?\

 

Dank voor de suggesties @rvdborgt , dat heb ik ook bij NS aangegeven:

“Verder zou er bij de informatie over Kids Vrij mogen staan hoe je het beste overstapt naar een gewoon abonnement als het kind 12 wordt. Daarmee voorkom je dit soort problemen. Er is weliswaar een pagina over, maar die vermeldt gewoon "bestel in de webshop”, zonder de genoemde beperkingen te vermelden.”

En iets anders” zorg dat het werkt! Ik heb NOG STEEDS NIET NS FLEX OP DE KAART KUNNEN ZETTEN! En ja, onze dochter is vandaag wel 12 geworden (hoezee), maar kan niet reizen met de NS.

@NS jullie dienstverlening laat zo ONTZETTEND te wensen over. Echt niet normaal meer.

Goedemorgen blaffendevis. Welkom bij de NS Community.

Wat balen dat je tegen zoveel muren oploopt. Als je je NS Community-profiel aanvult met de gegevens van de contracthouder van haar Kids Vrij abonnement, en mij via een Privébericht op de hoogte stelt wanneer je dit hebt gedaan, neem ik graag een kijkje voor je.

Ik wil niet lullig overkomen maar u zegt dat uw dochter Kids vrij gebruikt om naar school te gaan (of zo lees ik dit). Dan mag u geluk hebben kwa controles want hoe ik door voorwaarden lees geld Kids vrij alleen als er een persoon van 12 jaar op ouder bij is. Soms doen HCs (conducteurs) hier lastig over en soms niet. Betreft NS Flex heeft u gebruikt op ‘Ik bestel voor mijn kind’. Opzich best raar dat het niet werkt want Kids Vrij deactiveerd als het goed is automatisch als het kind 12 wordt.

Reputatie 7
Badge +1

Goedemorgen blaffendevis. Welkom bij de NS Community.

Wat balen dat je tegen zoveel muren oploopt. Als je je NS Community-profiel aanvult met de gegevens van de contracthouder van haar Kids Vrij abonnement, en mij via een Privébericht op de hoogte stelt wanneer je dit hebt gedaan, neem ik graag een kijkje voor je.

Dit soort verhalen komt veelvuldig op deze site voor Sascha. Het lijkt mij echt tijd om als NS eens flink de bezem door de klantenservice te halen en eindelijk eens voor eenduidige communicatie te zorgen.

Reputatie 7
Badge +3

Stom dat ik gereageerd heb op iemand die zich @blaffendevis noemt. Ik wilde alleen maar helpen, maar wordt afgeblaft.

Wanneer je een abonnement vanaf €5,60 per maand besteld, is de kaart gratis.

En met kidsvrij kon het kind dan wel door de poortjes, maar niet reizen zonder begeleider. Dus als zij zelfstandig reisde dan reisde ze zwart. Reisde ze niet zelfstandig, dan zou samenreiskorting als er in de daluren gereisd wordt voorlopig een optie kunnen zijn. Als er zelfstandig in de daluren gereisd wordt een jongerendagkaart.

Stom dat ik gereageerd heb op iemand die zich @blaffendevis noemt. Ik wilde alleen maar helpen, maar wordt afgeblaft.

Wanneer je een abonnement vanaf €5,60 per maand besteld, is de kaart gratis.

En met kidsvrij kon het kind dan wel door de poortjes, maar niet reizen zonder begeleider. Dus als zij zelfstandig reisde dan reisde ze zwart. Reisde ze niet zelfstandig, dan zou samenreiskorting als er in de daluren gereisd wordt voorlopig een optie kunnen zijn. Als er zelfstandig in de daluren gereisd wordt een jongerendagkaart.

Correct ik had ookal gereageerd over de voorwaarde rondom alleen reizen i.c.m. kids vrij.

 

Over jongeren dal dagkaart: Je mag helemaal niet in de spits hiermee in de trein zitten in tegenstelling tot samenreiskorting waar het moment van check in bepaalt of men in de spits reist of in de daluren.

Beste mensen, wat te denken van een vader die toevallig op dezelfde school zit en met wie ze dus Kids Vrij reisde…

Relevante opmerkingen zijn inderdaad: “Dit soort verhalen komt veelvuldig op deze site voor Sascha. Het lijkt mij echt tijd om als NS eens flink de bezem door de klantenservice te halen en eindelijk eens voor eenduidige communicatie te zorgen.”

En: ““Verder zou er bij de informatie over Kids Vrij mogen staan hoe je het beste overstapt naar een gewoon abonnement als het kind 12 wordt. Daarmee voorkom je dit soort problemen. Er is weliswaar een pagina over, maar die vermeldt gewoon "bestel in de webshop”, zonder de genoemde beperkingen te vermelden.”

Niet per se helpend is dat het ‘op zich best raar is dat het niet werkt ‘ (nee, daarom maak ik er hier een punt van en loop ik hier al behoorlijk tijd tegenaan want niet echt een fijn tijdverdrijf is). Want NS: het werkt namelijk niet! Het zou fijn zijn als dit eindelijk eens wordt aangepast, precies zoals de twee constructieve opmerkingen hierboven beschrijven. Dank @Henkpeetersen en @rvdborgt . Kun jij hiervoor zorgen met je collega’s @Sascha NS ?

 

Beste mensen, wat te denken van een vader die toevallig op dezelfde school zit en met wie ze dus Kids Vrij reisde…

Relevante opmerkingen zijn inderdaad: “Dit soort verhalen komt veelvuldig op deze site voor Sascha. Het lijkt mij echt tijd om als NS eens flink de bezem door de klantenservice te halen en eindelijk eens voor eenduidige communicatie te zorgen.”

En: ““Verder zou er bij de informatie over Kids Vrij mogen staan hoe je het beste overstapt naar een gewoon abonnement als het kind 12 wordt. Daarmee voorkom je dit soort problemen. Er is weliswaar een pagina over, maar die vermeldt gewoon "bestel in de webshop”, zonder de genoemde beperkingen te vermelden.”

Niet per se helpend is dat het ‘op zich best raar is dat het niet werkt ‘ (nee, daarom maak ik er hier een punt van en loop ik hier al behoorlijk tijd tegenaan want niet echt een fijn tijdverdrijf is). Want NS: het werkt namelijk niet! Het zou fijn zijn als dit eindelijk eens wordt aangepast, precies zoals de twee constructieve opmerkingen hierboven beschrijven. Dank @Henkpeetersen en @rvdborgt . Kun jij hiervoor zorgen met je collega’s @Sascha NS ?

 

Ik ken zelf iemand die een kind heeft ook recent 12 geworden helemaal geen enkel probleem met overgaan naar NS Flex. Ik weet niet de precieze details.

Beste mensen, wat te denken van een vader die toevallig op dezelfde school zit en met wie ze dus Kids Vrij reisde…

Relevante opmerkingen zijn inderdaad: “Dit soort verhalen komt veelvuldig op deze site voor Sascha. Het lijkt mij echt tijd om als NS eens flink de bezem door de klantenservice te halen en eindelijk eens voor eenduidige communicatie te zorgen.”

En: ““Verder zou er bij de informatie over Kids Vrij mogen staan hoe je het beste overstapt naar een gewoon abonnement als het kind 12 wordt. Daarmee voorkom je dit soort problemen. Er is weliswaar een pagina over, maar die vermeldt gewoon "bestel in de webshop”, zonder de genoemde beperkingen te vermelden.”

Niet per se helpend is dat het ‘op zich best raar is dat het niet werkt ‘ (nee, daarom maak ik er hier een punt van en loop ik hier al behoorlijk tijd tegenaan want niet echt een fijn tijdverdrijf is). Want NS: het werkt namelijk niet! Het zou fijn zijn als dit eindelijk eens wordt aangepast, precies zoals de twee constructieve opmerkingen hierboven beschrijven. Dank @Henkpeetersen en @rvdborgt . Kun jij hiervoor zorgen met je collega’s @Sascha NS ?

 

Als jij je profiel aanvult met de gevraagde informatie ga ik mijn best doen om de kreukels glad te laten strijken. :)

Beste mensen, wat te denken van een vader die toevallig op dezelfde school zit en met wie ze dus Kids Vrij reisde…

Relevante opmerkingen zijn inderdaad: “Dit soort verhalen komt veelvuldig op deze site voor Sascha. Het lijkt mij echt tijd om als NS eens flink de bezem door de klantenservice te halen en eindelijk eens voor eenduidige communicatie te zorgen.”

En: ““Verder zou er bij de informatie over Kids Vrij mogen staan hoe je het beste overstapt naar een gewoon abonnement als het kind 12 wordt. Daarmee voorkom je dit soort problemen. Er is weliswaar een pagina over, maar die vermeldt gewoon "bestel in de webshop”, zonder de genoemde beperkingen te vermelden.”

Niet per se helpend is dat het ‘op zich best raar is dat het niet werkt ‘ (nee, daarom maak ik er hier een punt van en loop ik hier al behoorlijk tijd tegenaan want niet echt een fijn tijdverdrijf is). Want NS: het werkt namelijk niet! Het zou fijn zijn als dit eindelijk eens wordt aangepast, precies zoals de twee constructieve opmerkingen hierboven beschrijven. Dank @Henkpeetersen en @rvdborgt . Kun jij hiervoor zorgen met je collega’s @Sascha NS ?

 

Als jij je profiel aanvult met de gevraagde informatie ga ik mijn best doen om de kreukels glad te laten strijken. :)

@blaffendevis u valt ons aan met wij lezen verkeerd blijkbaar heeft u de reactie van @Sascha NS niet goed gelezen die had al 2 uur geleden gereageerd met aanvullen en dan kon hij gaan kijken hoe en wat/proberen te helpen.

Als jij je profiel aanvult met de gevraagde informatie ga ik mijn best doen om de kreukels glad te laten strijken. :)

@blaffendevis u valt ons aan met wij lezen verkeerd blijkbaar heeft u de reactie van @Sascha NS niet goed gelezen die had al 2 uur geleden gereageerd met aanvullen en dan kon hij gaan kijken hoe en wat/proberen te helpen.

Beste @OV Fan Koen, ik heb vrijwel direct na het bericht van @Sascha NS prive naar hem gereageerd. Ik lees echt de berichten wel goed. Zit alleen niet elke minuut van de dag op internet, dit forum of mijn mobiel…

Badge +3

Als het vandaag niet lukte om NS Flex aan te vragen ligt in ieder geval niet aan Kids Vrij dat in de weg zit.

Dat is namelijk verlopen en kan/hoef je dus ook niet van de kaart verwijderen.

Waarschijnlijk ontbreken er Persoonsgegevens in je Mijn NS account (met name de geboortedatum, die van jezelf dus).

Neem aan dat je er via privé contact met Sascha wel uitkomt. Met ‘profiel aanvullen’ bedoelt Sascha trouwens je Community profiel https://community.ns.nl/settings/profile dus je naam, adres, e-mail en NS klantnummer. Geen zorgen, waar (prive) staat kan niemand anders dan moderatoren ze zien. Geboortedatum/leeftijd kan je naar keuze wel publiek tonen.

Je NSR klantnummer vind je in Mijn NS bij persoonsgegevens, en door die gegevens in te vullen kan /mag Sascha bij je Mijn NS account.

Als jij je profiel aanvult met de gevraagde informatie ga ik mijn best doen om de kreukels glad te laten strijken. :)

@blaffendevis u valt ons aan met wij lezen verkeerd blijkbaar heeft u de reactie van @Sascha NS niet goed gelezen die had al 2 uur geleden gereageerd met aanvullen en dan kon hij gaan kijken hoe en wat/proberen te helpen.

Beste @OV Fan Koen, ik heb vrijwel direct na het bericht van @Sascha NS prive naar hem gereageerd. Ik lees echt de berichten wel goed. Zit alleen niet elke minuut van de dag op internet, dit forum of mijn mobiel…

Ik snap niet iedereen moment maar m na de eerste of de tweedy keer? Als u het de eerste keer had gezien vind ik het zelf best bijzonder dat het herhaald moest worden.

Reageer