Skip to main content
beantwoord

Kids vrij overzetten

  • 27 June 2024
  • 5 reacties
  • 116 Bekeken

Hallo,

Mijn zoontje heeft een kids vrij abonnement staan op zijn persoonlijke ov-chipkaart. Die is gekoppeld aan mijn persoonlijke ov-chipkaart. Dus hij kan nu alleen met mij reizen. 
De volgende trein reis moet hij met papa doen. Hoe kunnen we dat het beste aanpakken? Moet ik dan zijn abonnement eerst opzeggen en weer bestellen in de account van papa? Moet het opzeggen perse telefonisch want zo staat het als ik het wil opzeggen. 

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Kidsvrij is niet gekoppeld aan uw abonnement. Het kind mag met iedereen van 12 jaar en ouder meereizen. Kidsvrij hoort bij uw kind, niet bij u, en u hoeft niks op te zeggen.

Waarschijnlijk is RKY19 wel de contracthouder, maar dat staat inderdaad los van of het kind met een ander mag reizen of niet. 

Kidsvrij is niet gekoppeld aan uw abonnement. Het kind mag met met iedereen van 12 jaar en ouder meereizen. Kidsvrij hoort bij uw kind, niet bij u en u hoeft niks op te zeggen.

Waarschijnlijk is RKY19 wel de contracthouder, maar dat staat inderdaad los van of het kind met een ander mag reizen of niet. 

Dan hoef ik verder niets te doen en kunnen ze samen reizen met de kids vrij abonnement op de ov-chipkaart van mijn zoon? 

Badge +3

Dan hoef ik verder niets te doen en kunnen ze samen reizen met de kids vrij abonnement op de ov-chipkaart van mijn zoon? 

Je zoon mag gratis met de trein onder begeleiding van iemand van 12 jaar of ouder (bij 1e klas 18 jaar).

Anderen mogen niet met korting met je zoon ‘samenreizen’ omdat die toevallig een Kids Vrij abonnement heeft.

Reputatie 7
Badge +4

Dan hoef ik verder niets te doen en kunnen ze samen reizen met de kids vrij abonnement op de ov-chipkaart van mijn zoon? 

 

De begeleider moet natuurlijk zelf wel een geldig vervoersbewijs hebben, wil hij een kind met Kidsvrij kunnen meenemen. Als zijn vader met een  eerste klas vervoersbewijs reist, mag zoonlief ook mee in de eerste klas.

Reageer