beantwoord

kids vrij toevoegen lukt niet

  • 16 July 2021
  • 9 reacties
  • 1008 Bekeken

Ik probeer mijn kinderen toe te voegen, maar op de website krijg ik steeds de melding dat de geboortedatum niet overeenkomt met die van op de OV chipkaart. Bij alle drie de kinderen. En het klopt toch  echt …wat moet ik doen ?

icon

Beste antwoord door Thom 16 July 2021, 11:49

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U moet voor elk kind een eigen chipkaart hebben. U kunt ze niet op uw kaart toevoegen. U moet voor elk kind dus eerst een eigen chipkaart aanvragen, dat kan met het abonnement van Kidsvrij er al op. Als u er niet uitkomt, kan het ook via Klantenservice. De kaarten van uw kinderen moeten wel voorzien zijn van een pasfoto. Die kunt u het makkelijkste uploaden.

Bedankt voor de reactie, maar ik krijg de melding als ik hun eigen kaart invoer op mijn account. Hun kaartnummers en hun geboortedata. Ik heb gedubbelcheckt of de nummers kloppen. 

Je kunt in dit geval het beste even contact opnemen met de klantenservice om te kijken of de geboortedatum goed staat. Of krijg je bij alle kinderen dezelfde melding? 

 

En als je naar beneden scrolt op de begin pagina, zie je dan onderin de kaarten wel staan?

Ja, ik zie de kaarten wel. En het lukt bij geen van de kinderen om ze toe te voegen bij kids vrij

Heb je al contact gehad met onze klantenservice? Het gaat dus fout bij deze stap? Als de geboortedata niet op de kaart zelf staat gedrukt (bij nieuwere kaarten), dan zou je bij het bedrijf OV-chipkaart ook nog even kunnen navragen welke gegevens ze per kaart hebben staan.

 

 

 

Ik kreeg dezelfde melding maar had tussen de initialen  geen punt gezet (MV ipv M.V.). Toen ik dit wel deed, kreeg ik de melding van verkeerde geboortedatum ineens niet meer. 

Badge +3

Ik kreeg dezelfde melding maar had tussen de initialen  geen punt gezet (MV ipv M.V.). Toen ik dit wel deed, kreeg ik de melding van verkeerde geboortedatum ineens niet meer. 

Dat is wel een goede! Voorletter R werd bij mij ook niet geaccepteerd, dat moest R. (met puntje) zijn…

Off-topic: in de NS app (Mijn NS gedeelte) word je nog altijd verwelkomd zonder tussenvoegsels, maar (bravo!) die weergavenaam kan je zelf wijzigen tegenwoordig!

De kids vrij is toegevoegd bij mijn op haar kaart.

Nu probeer ik de kinderen ook aan mijn ns kaart toe te voegen. Bij de betaling van 1 cent staat er dat een fout is opgetreden. Internet bankieren werkt gewoon.

Is het wel mogelijk om de kinderen op 2 verschillende ns kaarten toe te voegen?

Bert

Hoi Bert. Welkom bij de Community.

Ik begrijp denk ik niet helemaal wat er aan de hand is. Er staat al Kids Vrij op de kaart van je kind? Als dat zo is dan kan je dit niet nogmaals bestellen op dezelfde kaart. Kids Vrij toevoegen op de kaart van een volwassene is sowieso niet mogelijk omdat het product voor een kind is. Het kind dient een eigen kaart met daarop Kids Vrij te gebruiken. Als je de kaart van je kind wilt toevoegen aan je Mijn NS-account dan kan dit, nadat je bent ingelogd, via optie OV-chipkaart toevoegen. Deze optie staat onderaan de startpagina van Mijn NS.

Reageer