beantwoord

kidsvrij achternaam niet goed

  • 2 May 2023
  • 5 reacties
  • 94 Bekeken

Zojuist per ongeluk de voornaam van mijn dochter bij achternaam ingevuld. Heel handig. 
In de bevestigingsmail zie ik inderdaad dat fout staat. Ben ik in overtreding als op de kaart geen achternaam staat? Zij reist immers met ons mee.

icon

Beste antwoord door MoDe 3 May 2023, 08:56

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge

Ja. 

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Kids Vrij is een gratis abonnement (op persoonlijke ov-chipkaart).

Ze moet met iemand mee reizen en zolang de foto en geboortedatum kloppen (die laatste staat niet op de kaart geprint maar wel in de chip dus conducteurs kunnen dat zien) is er bijzonder weinig aan de hand.

NS gaat je niet helpen aan een kaart met de ‘juiste’ naam dus dat zou je 11 euro kosten via OV-chipkaart, dus gewoon zo laten. Met name als ze een eigen paspoort/id heeft of bijgeschreven is op jouw/jullie paspoort.

Reputatie 7
Badge +3

Het hoeft niet per se je eigen kind te zijn, en een kind heeft nog geen identificatieplicht, dus gewoon zeggen dat dat haar achternaam is 😉

Badge +3

Het hoeft niet per se je eigen kind te zijn, en een kind heeft nog geen identificatieplicht, dus gewoon zeggen dat dat haar achternaam is 😉

Kinderen 4-11 jaar kunnen heel slecht liegen (alhoewel...) dus als je die duidelijk vraagt om hun voornaam en achternaam (dus niet ‘hoe heet je van achteren’ of zo) krijg je 100% een ‘weet ik niet’ of de waarheid, of ze kijken naar een ouder om het antwoord te geven.

Gezien de begeleiders is een ‘foutje’ in de naam op een ov-chipkaart dan geen enkel probleem meer (als het familie is, opa of oma ook prima).

Sticker van de conducteur (bij een jong kind) voor op je kaart om dat ‘foutje’ even te verhelpen 🤣

Reputatie 7
Badge +3

In principe moeten de persoonsgegevens van degene die reist met een persoonlijke ov-chipkaart kloppen. Je kunt contact opnemen met de klantenservice, maar die zullen een nieuwe kaart adviseren of het er op wagen en kijken wat er bij een controle gebeurt.

Reageer