Eind juli een betaalafspraak gemaakt voor een factuur die ik toen helaas niet direct kon voldoen. De afspraak bedraagt: 3 termijn van ongeveer 50€ per keer. 1e termijn voor 7 augustus, 2e termijn voor 7 september en 3e termijn voor 7 oktober!
Vorige week kreeg ik een mailtje van NS dat ik voor 16 september m’n laatste termijn moest betalen. Ik heb direct met NS gebeld en meneer aan de telefoon had dit voor mij nagekeken en ook hij zag de betaalafspraak staan en zei mij dat als ik het 1 oktober (met m’n nieuwe loon) betaal dat er niets aan de hand was. Hij verzekerde mij dat ik deze mail kon vergeten, dat het een fout van het systeem was en dat mijn abonnement niet beëindigd zou worden.
Vanochtend krijg ik een mail met dat mijn NS flex basis abonnement stop is gezet. Eerste telefoontje is om 09:30 geplaats, 13:20, na 5 verschillende medewerkers, een chat medewerker en het incassobureau van NS gesproken te hebben, is er een ‘oplossing’ gekomen. Mijn hele ochtend ben ik dus kwijt aan mensen die niet goed luisteren, van alles roepen en sterker nog mij de schuld geven waardoor dit is gebeurd.
Eindelijk rond kwart over 1 werd het duidelijk waar het probleem lag. Ik had met mijn 1e termijn: 52,50,- ipv 52,10,- overgemaakt - aldus 0,40 cent MEER dan wat de afspraak was. 2e termijn niks over gehoord, wel netjes met betalingskenmerk en alles dus het tweede termijn voldaan. 12 september kreeg ik dus de mail dat ik m’n laatste termijn voor 16 september moest voldoen of dat ns m’n abonnement anders zou beëindigen en ze me door zouden sturen naar hun incassobureau (hier werd dus verzekerd dat dit niet het geval zou zijn door een ns medewerker).
Na de hele ochtend gebeld te hebben met NS, 5 verschillende medewerkers en tweede lijnen gesproken te hebben is nu dus het antwoord dat omdat ik 0,40 cent te veel betaald heb: het systeem automatisch mijn betaalafspraak beëindigd heeft en omdat ik niet voor 16 september het laatste termijn heb overgemaakt, mijn abonnement stop is gezet. Als je het mij vraagt de belachelijk voor woorden.
als ik niet op tijd betaald zou hebben of te weinig snap ik dat dit de conclusie is. Maar ik heb 0,40 cent TE VEEL betaald.. dat zou dan gewoon van het volgende termijn minder in rekening gebracht moeten worden en niet ander half maand later, bij het laatste termijn, 2,5 week eerder dan de originele afspraak, 4 dagen mij de tijd geven om het laatste termijn te betalen.
jullie mogen je ten diepste schamen NS. Niks kan; niemand begrijpt er iets van, datums die elkaar kruizen, valse beloftes, ik met de gebakken peren. Hulp aanbieden kunnen jullie niet, de tweede lijn mag ik niet persoonlijk zelf spreken, als ik om een manager (4x) vraag in de chat.. wordt er niet geantwoord. Vervolgens raakt de dame geïrriteerd in de chat en verteld ze mij dat als ik niet tevreden ben met haar of hem, dat ik de chat mag sluiten en hem opnieuw mag opstarten… alsof ik niets anders te doen heb vandaag?
mijn abonnement is dus stop gezet, ik ben niet goed geholpen meerdere malen. De laatste medewerker en de persoon van de tweede lijn, gaven me uiteindelijk wel gehoor en gaven ook toe dat ik gelijk had en het heel krom is, laatste medewerker heeft een service melding gemaakt, die doorgestuurd wordt naar de financiële afdeling en ik krijg (ze kon niet zeggen binnen wanneer) maar per mail antwoord. De ongemaakte kosten kan ik uiteindelijk bij de NS declareren maar daar ben ik niet mee geholpen. Ik vind dit echt ten diepste schande en jullie mogen hier echt wat mee gaan doen, want dit kan zo niet!