klacht wijzigen Bankrekeningnummer met Ideal en klantenservice | NS Community
beantwoord

klacht wijzigen Bankrekeningnummer met Ideal en klantenservice

  • 28 December 2021
  • 5 reacties
  • 425 Bekeken

Ik heb nu al 2x €0,01 betaald en mijn rekening nummer is nog steeds niet veranderd. Ik heb van dezelfde bank een ander rekening nummer wat als nieuw bankrekeningnummer moet worden ingesteld.

 

Ik denk dat ik nu al zeker 4 x gebeld heb om dit probleem op te lossen. Medewerkers van de klantenservice of snappen het niet, hebben geen idee waar je het over hebt, geven je verkeerde informatie, als er buiten het script een probleem is weten ze niet hoe dit opgelost moet worden en mag je het lekker uitzoeken. 

 

En laat me niet beginnen hoe vaak er wordt opgehangen. Ik denk dat ik wel in de 5 minuten tijd zeker 3 x is opgehangen. En niet omdat het gesprek langer dan 20 minuten duurde, zoals een medewerker mij vertelde. gewoon gelijk of nogeneens 2 minuten in het gesprek.

En met de chat is al helemaal niet veel beter.

 

Ik vind de NS klantenservice echt de slechtste waar ik ooit mee te maken heb gehad. En nu zit ik dus met het probleem dat ik en al 2x heb betaald en nog steeds niet verder ben. En dit is niet de eerste keer dat ik dit soort situaties heb gehad met de NS. En een klantenservice die mij alleen maar geld kost en je niet kan helpen. Waarom kan dit niet op een andere manier. Of kun je de afdeling die je nodig hebt niet direct bereiken?

 

Kom maar met een oplossing een compensatie want dit is echt te achterlijk voor woorden. 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 28 December 2021, 10:52

Bekijk origineel

5 reacties

Goedemorgen lalatothemax en welkom bij de NS Community!

Het spijt me om te lezen dat je zoveel problemen hebt met het wijzigen van je rekeningnummer en dat het contact zo moeizaam verloopt.

Wat ik begrijp uit de beschrijving dat je 1 cent moet overmaken ga ik ervan uit dat je een NS Flex abonnement hebt en deze wijziging zelf moet uitvoeren via je Mijn NS account. Helaas is dat een situatie waarbij het rekeningummer ook echt enkel zelf gewijzigd kan worden via Mijn NS, dit kan niet gedaan worden door de Klantenservice.

Ik weet niet precies wat er aan de hand is waardoor het misgaat, maar ik weet wel dat er soms wat verwarring is over hoe het precies werkt. De 1 cent wil je overmaken vanaf het nieuwe rekeningnummer. Er wordt in het proces gevraagd om een iDeal betaling over te maken, waarbij je dus wilt kiezen voor de bank van het nieuwe rekeningnummer en je wilt de 1 cent dan ook overmaken vanaf het nieuwe rekeningnummer. Nadat dat verwerkt is dan zal het IBAN waarvan die 1 cent is overgemaakt gebruikt worden voor het abonnement. Helpt dit wellicht?

Badge +3

Niet alleen bij NS Flex maar voor alle abonnementen (op saldo of OV-fiets e.d.) moet je 1 cent overmaken als je het rekeningnummer wilt wijzigen.

Maar als je dat per se zelf moet doen en het is na twee keer nog niet gewijzigd, dan komt de Klantenservice toch in beeld? Ook al snappen die je niet en verbreken ze regelmatig de verbinding…

Ik heb nu al 2x €0,01 betaald en mijn rekening nummer is nog steeds niet veranderd. Ik heb van dezelfde bank een ander rekening nummer wat als nieuw bankrekeningnummer moet worden ingesteld.

 

Ik denk dat ik nu al zeker 4 x gebeld heb om dit probleem op te lossen. Medewerkers van de klantenservice of snappen het niet, hebben geen idee waar je het over hebt, geven je verkeerde informatie, als er buiten het script een probleem is weten ze niet hoe dit opgelost moet worden en mag je het lekker uitzoeken. 

 

En laat me niet beginnen hoe vaak er wordt opgehangen. Ik denk dat ik wel in de 5 minuten tijd zeker 3 x is opgehangen. En niet omdat het gesprek langer dan 20 minuten duurde, zoals een medewerker mij vertelde. gewoon gelijk of nogeneens 2 minuten in het gesprek.

En met de chat is al helemaal niet veel beter.

 

Ik vind de NS klantenservice echt de slechtste waar ik ooit mee te maken heb gehad. En nu zit ik dus met het probleem dat ik en al 2x heb betaald en nog steeds niet verder ben. En dit is niet de eerste keer dat ik dit soort situaties heb gehad met de NS. En een klantenservice die mij alleen maar geld kost en je niet kan helpen. Waarom kan dit niet op een andere manier. Of kun je de afdeling die je nodig hebt niet direct bereiken?

 

Kom maar met een oplossing een compensatie want dit is echt te achterlijk voor woorden. 

Ik heb hetzelfde probleem.

 

Ik was overigens wel zo slim geweest om met mijn nieuwe rekeningnummer de 1 cent over te maken. Dat maakt niets uit overigens. Hebben jullie een andere tip? Mijn rekening wordt opgeheven binnekort. Dus kan ook gewoon niet betalen? 

 

Reputatie 7
Badge +1

Helaas is dat een situatie waarbij het rekeningummer ook echt enkel zelf gewijzigd kan worden via Mijn NS, dit kan niet gedaan worden door de Klantenservice.

Dat is natuurlijk vragen om problemen als het, zoals hier, om onduidelijke redenen niet werkt.

Bovendien kan de klantenservice het plotseling wel als je geen iDeal hebt. Dus waarom niet ook in geval van problemen?

--

Reageer