Klantenservice bereikbaarheid

  • 26 August 2022
  • 4 reacties
  • 155 Bekeken

Krijg je het advies om de klantenservice te bellen ivm dubbele afboeking abonnement. Niet te bereiken. 3 keer een half uur in de wacht. Dus terugboeking gedaan. Binnen een paar uur een mailtje over de storno. Twee zelfs! Mailtje terug gestuurd met de vraag mij dan maar te bellen aangezien ik beter bereikbaar ben dan zij.... En natuurlijk geen belletje...


4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Dat belletje krijgt u echt niet. U heeft hier geen regie in. Storneren is altijd onverstandig. Voor u kan het een uiting zijn dat u het ergens niet mee eens bent, maar u snijdt zichzelf in de vingers, want voor de computer van NS is het gewoon niet betalen. Het waarom is niet relevant en het proces gaat gewoon door.  Is het op de einddatum niet bijgeschreven bij NS, dan volgt het incassobureau met alle dure gevolgen van dien. Zonde van uw geld.

Klantenservice is slecht bereikbaar en overbelast. Ook daar is personeelsgebrek en door de staking wordt het niet rustiger. Het beste is een chat aan te zetten en die goed in de gaten te houden. Het storneren zou ik persoonlijk ongedaan maken. Niet betalen voor het is opgelost, is altijd het duurste. Kijk de facturen op MijnNS nog even goed na wat er precies staat. Van de widget klopt te vaak niks, maar de facturen zijn veelal wel in orde. Staat ergens een min voor het bedrag? Dan krijgt u dat terug.

Reputatie 7
Badge +1

Als er inderdaad een dubbele afboeking heeft plaatsgevonden dan zou een storno van één betaling terecht zijn. Zijn de betalingskenmerken bij beide afschrijvingen identiek??? Misschien kunt u een screenprint plaatsen met weggelakte privacygevoelige informatie?? 

NS heeft een tamelijk rigide debiteurenbeheer. Dit komt natuurlijk ook door de grote hoeveelheid van klanten.  Ik zou e.e.a. maar even goed nakijken.

NS is in dat opzicht net de Belastingdienst, al heb ik het idee dat men daar steeds rapper wordt: betaalt u maar gewoon braaf, dan zullen we naderhand wel eens zien of het correct was. Dat naderhand kan weken duren. Dat het soms om niet misselijke bedragen gaat die niet iedereen zomaar twee maanden kan laten logeren in Utrecht doet er niet toe. 

Reputatie 7
Badge

Is het op de einddatum niet bijgeschreven bij NS, dan volgt het incassobureau met alle dure gevolgen van dien. Zonde van uw geld.

Zonde van geld van NS, bedoel je. Ook een incassobureau ga je een onterechte incasso uiteraard niet betalen.

Storneren is altijd onverstandig. Voor u kan het een uiting zijn dat u het ergens niet mee eens bent, maar u snijdt zichzelf in de vingers, want voor de computer van NS is het gewoon niet betalen.

Storneren van een onterechte incasso heeft toch niets met een uiting dat je het ergens niet meens bent te maken? Die hele mogelijkheid van banken is juist bedoeld om onterechte incasso's ongedaan te maken. Je geld is van jou en als NS dat onterecht afschrijft heb je alle recht het terug te halen. Kunnen ze wel niet blij mee zijn en moeilijk over gaan doen, maar dan moeten ze niet onterecht afschrijven.

Dit hele verhaal gaat overigens natuurlijk wel alleen als de afschrijving daadwerkelijk onterecht was.

Reageer