beantwoord

Klassewissel naar eerste klas

  • 7 May 2022
  • 2 reacties
  • 358 Bekeken

Als ik de helpteksten op ns.nl lees krijg ik de indruk dat ik NS Flex kan instellen op eerste klas. Maar die mogelijkheid kan ik nergens vinden. Niet las ik inlog op Mijn NS en niet als ik inlog in de NS app.

icon

Beste antwoord door Robert B 7 May 2022, 19:12

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Dat is opvallend. Het zou inderdaad moeten kunnen in Mijn NS (de website):
 

 

Maar ook in de app:

 

Als u deze opties niet ziet, is uw abonnement dan wel correct zichtbaar?

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

In de NS app kan je je abonnement niet zien (wel de Klassewissel optie, zelfs al heb je al een 1e klas abonnent zoals Weekend Vrij of Dal Vrij), maar via de Mijn NS website zou dat (bij NS Flex) ook moeten lukken.

Heb je geen NS Flex (al staat dat wel in je post/tags) dan kan het bij een kaartautomaat, ook met een anonieme ov-chipkaart.

Wil je een (vrij reizen) abonnement omzetten naar 1e klas, dan zie ns.nl/abonnementen of neem contact op met de Klantenservice.

Via de Mijn NS website zou het ook moeten lukken, maar dan moet je je huidige abonnement minimaal een maand hebben.

Let ook op dat het instellen van 1e klas (via Mijn NS of de NS app) geen gevolgen heeft voor je abonnement, maar dat je dan per rit/reis simpelweg 67% extra betaalt.

Je abonnement wijzigen naar 1e klas is dan vaak goedkoper, vooral als het om Weekend Vrij gaat (€ 6,10 per maand extra).

Reageer