beantwoord

Klassewisseling NS Flex Dal Voordeel

  • 27 June 2023
  • 44 reacties
  • 727 Bekeken

Na veel contact gehad te hebben met de Chat, telefoon, balie kan ik nog steeds geen klassewisseling doen met mijn NS Flex Dalvoordeel abonnement. Niet in de App en niet op de site. Dit sinds het onderhoud van enkele weken geleden. En niemand kan het oplossen. Niet met het verwijderen en opnieuw aanmaken van mijn account, na verwijzingen waar het zou kunnen.

Ik zou ook een update krijgen, maar heb nooit meer wat gehoord.

En voor de duidelijkheid, ik weet waar het zou moeten kunnen: site: Startpagina mijn NS → Bekijk mijn productdetails: daar zou het moeten staan. Al zegt de hulp dat het op de overzichtspagina (deze link https://www.ns.nl/mijnns#/dashboard) zou moeten staan.

Ook in de App onder meer → Mijn NS is de optie verdwenen. Wel OV-fiets en Transacties informatie. Maar dat zoek ik niet.

Zijn er meer die met dit probleem zitten? En NS: wat is de status? Wanneer hebben jullie dit opgelost?

icon

Beste antwoord door Erryt NS 27 June 2023, 20:33

Bekijk origineel

44 reacties

Hallo elmarotter en welkom bij de NS Community,

 

Wat spijtig dat je je klasse niet kan wijzigen. Helaas kunnen wij hier niet bij je klantgegevens dus blijft het voor ons ook speculeren wat het kan zijn. Wat ik uit je verhaal begrijp is dat je nog een update krijgt. Er is dus een melding gemaakt om dit uit te laten zoeken. Je krijgt hoe dan ook antwoord en waarschijnlijk wordt daarmee ook het probleem opgelost. Helaas kan ik geen indicatie geven hoe lang je hier op moet wachten.

Badge +3

Er is wel degelijk iets mis want het speelt bij meerdere mensen, en het vreemde is dat de weergegeven ‘tegeltjes’ in de app bij mij per kaart in een andere volgorde staan (en dus zomaar kunnen ontbreken bij anderen)!

Tijd voor een update (of beter, een oplossing) inderdaad. 😣

Maak het dan in elk geval mogelijk om via de automaat een klassewisseling te kunnen doen (totdat de problemen zijn opgelost). Want nu kan ik onmogelijk van klasse wisselen. Niet via de site, app en ook niet via de automaat of balie. Dat is toch absurd.

En nee ik krijg geen antwoord over de update, want het wordt niet uitgezocht omdat het naast de app ook niet op de site kan, dus is geen app probleem. Daarna heb ik ook nog gebeld, dus op die actie verwacht ik antwoord. En het feit dat u als medewerker niet kunt zien dat dit probleem speelt stelt me alles behalve bewust. Het probleem is dus nog niet opgenomen in de lijst met antwoorden met bekende problemen. Blijkbaar vindt de NS het niet urgent genoeg.

Wat kan ik nog doen, de NS formeel in gebreke stellen?

Badge +3

In principe zou de Klantenservice (dus ook bij een balie) de Klassewissel voor je kunnen instellen (voor een dag of totdat je opnieuw contact opneemt).

Helaas zal het bij een automaat niet lukken, want daar kan je helemaal niets met NS Flex, en losse 1e klas upgrades zijn niet verkrijgbaar, hooguit als er een actie is.

Ik heb het in Haarlem aan de balie gevraagd, zij gaven aan dat zij dit niet meer mogen doen voor Flex abonnementen. Dus dat is geen optie.

Badge +3

Ik heb het in Haarlem aan de balie gevraagd, zij gaven aan dat zij dit niet meer mogen doen voor Flex abonnementen. Dus dat is geen optie.

Dan hoop ik dat de IT-afdeling snel met een oplossing komt, want 1e klas gaan reizen en controle kijgen levert je 20 euro correctie op, die je niet vergoed gaat krijgen door te zeggen “ik kon niet wisselen” (met alle goede bedoelingen).

Ik heb hetzelfde probleem en kreeg van Klanterservice dezelfde reactie. Heb je al wat gehoord?

Ik kreeg in een andere feed overigens een bevestiging van jouw inschatting dat de NS dit niet urgent vindt: “Helaas overkomt dit maar een kleine groep reizigers…...”

Niet meer gehoord, maar het probleem is inmiddels wel opgelost. De mogelijkheid staat weer in Mijn NS op de app en site.

Badge +3

Niet meer gehoord, maar het probleem is inmiddels wel opgelost. De mogelijkheid staat weer in Mijn NS op de app en site.

Dank voor de terugkoppeling. Alsnog vreemd dat men het via de Klantenservice of bij een balie niet meer mag/kan instellen.

Bij mij nog steeds niet. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Badge +3

Bij mij nog steeds niet. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Bij reizigers waar het Samenreiskorting ‘tegeltje’ miste in de app werkt het weer, dus Klassewissel ook?

 

Bij mij nog steeds niet. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Bij reizigers waar het Samenreiskorting ‘tegeltje’ miste in de app werkt het weer, dus Klassewissel ook?

De tegel Klassewissel is weer terug in de app en op de site. Ik heb geen tegel Samenreiskorting.

Badge +3

De tegel Klassewissel is weer terug in de app en op de site. Ik heb geen tegel Samenreiskorting.

Mooi zo, opgelost dus.

Samenreiskorting heb je niet nodig omdat je NS Flex abonnement al 40% dalurenkorting geeft.

Bij mij nog steeds niet. Wat hebben jullie gedaan? Klantenservice kon niets doen. Hebben jullie op een andere manier druk uitgeoefend?

Gaat dat om de knop Samenreiskorting aan-/uitzetten of 1e klasse instellen? Beide zouden weer moeten werken. Omdat dit sinds kort is opgelost, zou je weer kunnen proberen de app te verwijderen en opnieuw installeren.

Beiden. Maar het ligt niet aan de app. Ook op de website (onder Mijn NS) zijn de opties verdwenen. Het mnkement is dus aan mijn kaart gekoppeld. Vandaag de app op mijn nieuwe werktelefoon ge:installeerd en ook daar weer nada.

Reputatie 6

Heb je sinds vorige week nog weer contact gehad met de klantenservice Manicus? Zo niet, wil ik je vragen om daar eerst nog contact mee op te nemen. Zo ja en het is alsnog niet gelukt, wil je mij dan een privébericht sturen? Dan kijk ik even met je mee. 

Ik zal vandaag nogmaals bellen. Gezien eerdere ervaringen ben ik daar niet heel erg optimistisch over. En anders graag je hulp, Daniël. Ik pm je in dat geval….

Nooit meer iets van Daniël of een andere NS moderator vernomen en ik kan nog steeds geen klassewissel toepassen. Ik baal hier zo ontzettend van. Het is toch absurd dat niemand je kan helpen. We hebben het hier wel over het grootste openbaar vervoer bedrijf van Nederland.

Daniël heeft a.s. zondag weer een dienst staan, dus dan zal hij dit zeker oppakken met je.

Ha Daniel,

 

Hier de screenshots:

 

Badge +3

Er staan wel veel persoonlijke gegevens in je screenshots, maar goed met NS Flex Dal Voordeel zou er een tegeltje Klassewissel moeten zijn.

Bij mij staat die bij een kaart onder OV-fiets en bij een andere kaart een stukje verder naar beneden.

Ik zie wel dat het kaartnummer bij die Klassewissel niet klopt, dat is een van mijn andere kaarten!

Als ik die op 1e klas zet krijg ik een mail dat het aan staat op die andere kaart, de website bevestigt dat (staat aan op die andere kaart maar niet op de kaart die ik in de app in beeld heb).

Aanmelden voor OV-fiets kan wel kloppen ook al staat er NS Flex op die kaart. Ik heb OV-fiets uit laten zetten voor de veiligheid als ik mijn kaart zou verliezen.

Weet iemand wanneer Daniël weer een dienst heeft?

Badge +3

Als die vakantie heeft zou een andere medewerker je toch ook kunnen helpen?

Of zat je met @Daniël NS in een privégesprek en zou die iets voor je (kunnen) betekenen?

Reageer