beantwoord

Klopt de korting op reis met start 18:26

  • 29 March 2023
  • 6 reacties
  • 260 Bekeken

Ik wil met de trein en mijn Flex daluren abonnement om 18:26 met de trein vertrekken. De app geeft aan dat dat met korting reizen is. Maar de daluren beginnen pas om 18:30 dus klopt het wel wat de app aangeeft? 

 

icon

Beste antwoord door MoDe 29 March 2023, 19:34

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt vanaf 18.25 inchecken maar geen seconde eerder. Dan mag u de trein van 18.26 pakken en reist u met korting. Er is vijf minuten genadetijd in uw voordeel, officieel is het 18.30.

Reputatie 7
Badge +3

In de app/planner wordt bij elke reis - ook in de spits - aangegeven wat de prijs met korting zou zijn. Dit is puur reclame om je te verleiden een abonnement te nemen. Het betekent dus niet dat die reis in de daluren plaatsvindt.

Jouw voorbeeld is toevallig wel net in de daluren (zie reactie hierboven), maar dat heeft dus niks te maken met de prijs die je in de app ziet staan.

EDIT: In de app lijkt het nu toch weer anders te werken.

Badge +3

EDIT: In de app lijkt het nu toch weer anders te werken.

Ik zie in de app gewoon het spitstarief voor reizen om 16:04 en 18:27 🤔

Reputatie 7
Badge +3

EDIT: In de app lijkt het nu toch weer anders te werken.

Ik zie in de app gewoon het spitstarief voor reizen om 16:04 en 18:27 🤔

Dat is ook officieel spits. De marge is om een trein vanaf 18.30 te kunnen halen, maar werkt ook de andere kant op. Korting is geldig in de daluren. Als je met incheck om 17.26 uur trein van 18.27 uur kunt halen, heb je een geldige incheck, maar het is nog wel spits.

Edit 17.26 uur moet 18.26 uur zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Dat is ook officieel spits. De marge is om een trein vanaf 18.30 te kunnen halen, maar werkt ook de andere kant op. Korting is geldig in de daluren. Als je met incheck om 17.26 uur trein van 18.27 uur kunt halen, heb je een geldige incheck, maar het is nog wel spits.

Neem aan dat je bedoelt incheck om 18:26 ipv 17:26. 

Reputatie 7
Badge +3

Dat is ook officieel spits. De marge is om een trein vanaf 18.30 te kunnen halen, maar werkt ook de andere kant op. Korting is geldig in de daluren. Als je met incheck om 17.26 uur trein van 18.27 uur kunt halen, heb je een geldige incheck, maar het is nog wel spits.

Neem aan dat je bedoelt incheck om 18:26 ipv 17:26. 

Oeps, ja tikfoutje.

Reageer