Klopt het dat ik dal vrij abonnement, na pauzeren, moet ophalen bij automaat?

  • 19 July 2023
  • 4 reacties
  • 107 Bekeken

Reputatie 2

Ik heb een ns flex kaart met een dal vrij abonnement. Ik pauzeer dit regelmatig voor enkele weken, neem dan flex basis, als ik niet of nauwelijks reis. Dat ging altijd zonder problemen. Nu heb ik vanochtend het dal vrij abonnement er weer opgezet en krijg een mail dat ik eerst langs de automaat moet om dit abonnement te downloaden. In het, recente, verleden hoefde dit nooit en stond het er meteen op. Ik heb met de klantenservice gebeld met de vraag of dit nieuw beleid is en klopte. Dat wist de betreffende medewerker niet, zij zei dat ik het maar gewoon bij de automaat moest ophalen.

Is dit inderdaad nieuw beleid? En geldt dit ook als ik weer "pauzeer" naar ns basis. Want dat zou betekenen dat ik dit bijv niet zou kunnen doen als ik niet in Nederland ben.


4 reacties

Badge +3

Wijzigingen binnen NS Flex hoeven niet (kunnen niet) te worden opgehaald bij een kaartautomaat. Dat is niet recent gewijzigd.

Goedemiddag Jip55. Nee, een wijziging binnen de NS Flex constructie, dus bijvoorbeeld een wijziging van NS Flex Basis naar NS Flex Dal Vrij, hoef je nooit te bevestigen bij een kaartautomaat. Ik vind het dan ook vreemd dat je nu wel een bericht hebt gekregen om dat te doen. Als het een wijziging náár Basis was geweest, zou het kunnen dat je een volledige beëindiging hebt aangevraagd van het NS Flex contract, maar dat kan nu niet het geval zijn.

In de e-mails die je hebt gekregen zou duidelijk moeten staan aangegeven om wat voor een wijziging het gaat. Wat was het oude product, wat wordt het nieuwe product en bij welke kaart is dit. Het is wellicht verstandig om even te controleren of dit allemaal klopt met wat je wilt wijzigen.

Badge +3

Goedemiddag Jip55. Nee, een wijziging binnen de NS Flex constructie, dus bijvoorbeeld een wijziging van NS Flex Basis naar NS Flex Dal Vrij, hoef je nooit te bevestigen bij een kaartautomaat. Ik vind het dan ook vreemd dat je nu wel een bericht hebt gekregen om dat te doen. Als het een wijziging náár Basis was geweest, zou het kunnen dat je een volledige beëindiging hebt aangevraagd van het NS Flex contract, maar dat kan nu niet het geval zijn.

In de e-mails die je hebt gekregen zou duidelijk moeten staan aangegeven om wat voor een wijziging het gaat. Wat was het oude product, wat wordt het nieuwe product en bij welke kaart is dit. Het is wellicht verstandig om even te controleren of dit allemaal klopt met wat je wilt wijzigen.

Ik zag al soortgelijke meldingen voorbij komen, waar mensen tevergeefs langs een automaat gegaan waren. Zolang je (Flex) abonnement goed in mijn NS staat is het (uitzonderingen daargelaten) in orde.

Reputatie 2

Dankjewel voor de reacties. Ik heb nog een abonnement, een "oude" voordeelurenkaart, en had per ongeluk de nieuwe dalvrij daarop gezet ipv op mijn flex abonnement. Ik ben vervolgens goed door de klantenservice geholpen.

Reageer