Skip to main content

Ik probeer mijn betaalpas te koppelen aan een nieuw abonnement. Hiervoor heb ik het referentienummer en het bedrag ingevuld. Als ik dan het type betaalpas gekozen heb ik de optie betaalpas koppelen gekozen. Ik zie dan een blauwe balk en een ronde pijl die blijft draaien. Er wordt niets gekoppeld, ook niet met andere referentienummers. Is er een storing?

Ik snap uw topic eerlijk gezegd niet helemaal. Met een betaalpas kunt u uw abonnement betalen maar u kunt het abonnement er niet opzetten. Met OVpay kunnen vooralsnog alleen losse reizen worden betaald. Er lopen wat proeven bij busmaatschappijen maar volgens mij gaat dat thans nog alleen met leeftijdskortingen. Voor een abonnement heeft u een OV-chipkaart nodig.


NS abonnementen kunnen alleen op OVchipkaarten gezet worden.


Ik snap denk ik wat je bedoelt en ervaar hetzelfde: op het moment dat ik mijn betaalkaart probeer te koppelen aan mijn NS account (ik wil simpelweg zien wat mijn reishistorie is die ik heb opgebouwd door in te checken met mijn betaalpas), dan lukt dit niet. Je vult een voorbeeld van een transactie in met bedrag en NLOV id, alleen zodra je op koppelen klikt blijft hij maar laden, dit heb ik in de afgelopen dagen al een aantal keer geprobeerd. Weet iemand waar dit aan ligt?

Edit: lk zie dat dit wel via de app werkt.

 


zodra je op koppelen klikt blijft hij maar laden, dit heb ik in de afgelopen dagen al een aantal keer geprobeerd. Weet iemand waar dit aan ligt?

Er is een storing aan de kant van NS waardoor dit niet lukt. U kunt dit probleem niet zelf oplossen, maar moet wachten tot NS het probleem heeft opgelost.

Mooi dat het in de app inmiddels wel gelukt is.


Welkom bij de NS Community Afaan97 en BBoomsma!

 

Het koppelen van een abonnement aan een betaalpas is niet mogelijk. Een abonnement is, zoals Henkpeetersen en MoDe aangeven, wel te koppelen aan een persoonlijke OV-chipkaart. Mocht je het rekeningnummer dat gekoppeld is aan het abonnement willen wijzigen, dan kan dit via jouw Mijn NS-account.

 

Het koppelen van een rekeningnummer aan een abonnement en het koppelen van een betaalpas voor het inzien van jouw reishistorie zijn verschillende dingen. Je kunt in het topic “koppelen bankpas aan ns app lukt niet” meer informatie hierover terugvinden.

 

 


Reageer