beantwoord

Koppelen NS-Abonnementen aan nieuwe OV-Chipkaart

  • 25 October 2022
  • 11 reacties
  • 1906 Bekeken

Goedenmorgen!.

Ik heb een nieuwe OV-Chipkaart in handen (oude kaart verloopt medio november). Hoe kan ik mijn abonementen koppelen aan de nieuwe kaart? Ik heb een Duits IBAN, de afgelopen 5 jaar lukte het dat NS per machtiging afboekt van deze bankrekening. Betalen via iDeal is vanuit Duitsland niet mogelijk.

 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 25 October 2022, 11:00

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Heeft NS je die zelf gestuurd? Dat doen ze namelijk als je een NS-abonnement hebt. En dan zouden die daar al op moeten staan.

Voor iDeal-betalingen heb ik overigens een Revolut-rekening. Werkt vanuit elk land :)

Tot nu toe heeft NS geen nieuwe kaart gestuurd (ze hebben wel een nieuw foto aangevraagd en ook ontvangen. Ondertussen heb ik daarom via de OV-klantenservice zelf een nieuwe kaart aangevraagd en ook ontvangen.

Revolut rekening? Even googelen

Reputatie 7
Badge +1

Tot nu toe heeft NS geen nieuwe kaart gestuurd (ze hebben wel een nieuw foto aangevraagd en ook ontvangen. Ondertussen heb ik daarom via de OV-klantenservice zelf een nieuwe kaart aangevraagd en ook ontvangen.

Ik heb tot nu toe altijd netjes op tijd van NS een nieuwe OV-chipkaart gekregen (ik woon in België en heb mijn Belgische bankrekening eraan gekoppeld).

Revolut rekening? Even googelen

Ik had de Revolut-betaalkaart hoofdzakelijk genomen om zonder (veel) extra kosten in vreemde valuta te kunnen betalen. Maar nu er ook iDeal-betalingen mee mogelijk zijn, heb ik mijn Nederlandse ING-rekening ook opgezegd.

Bedankt, hoor. Dus is er misschien nog hoop dat de NS actief wordt.

Revolut: Bedankt ook voor deze informatie, ob de website vermelden ze (nog) “betalen via iDeal niet mogelijk”, omdat ze geen NL bank zijn.

Goedemorgen Frank_MS. Als je een vervanging hebt aangevraagd via de OV-chipkaart, dan zou je abonnement al op de nieuwe kaart moeten staan. Ik heb echter het vermoeden dat je een volledig ‘verse’ nieuwe kaart hebt aangeschaft, dan is dit niet het geval.

Ik zou je willen aanraden om hiervoor contact op te nemen met onze Klantenservice. Zij kunnen dan even mee kijken met de exacte situatie. Contact kan telefonisch, via chat of Social Media. Op deze pagina vind je alle contactdetails.

Bedankt voor de antwoord! Klopt, het is een verse nieuwe kaart (kaart vervangen is ingewikkeld met Duitse gegevens).

Ik heb de nieuwe kaart al gekoppeld aan “mijn NS” en zie daar dat er geen product op de nieuwe kaart staat. Dus zou de NS-Klantenservice het goede idee zijn.

Reputatie 7
Badge +1

Revolut: Bedankt ook voor deze informatie, ob de website vermelden ze (nog) “betalen via iDeal niet mogelijk”, omdat ze geen NL bank zijn.

Ik heb Revolut al meermaals voor een iDeal-betaling gebruikt, dus dat lijkt me achterhaald.

Ik heb een persoonlijke OV-chipkaart met NS Flex abonnement met Dal-voordeel geldig tot 16-11-2022. Volgens de NS info wordt dit automatisch door NS geregeld, maar ik heb nog geen bericht gehad. Hoeveel tijd voor de vervaldatum krijg ik de nieuwe kaart?

Badge +3

Ik heb een persoonlijke OV-chipkaart met NS Flex abonnement met Dal-voordeel geldig tot 16-11-2022. Volgens de NS info wordt dit automatisch door NS geregeld, maar ik heb nog geen bericht gehad. Hoeveel tijd voor de vervaldatum krijg ik de nieuwe kaart?

Die zou je een week of 6 voor de einddatum moeten krijgen, dus al lang moeten hebben.

Heb je wel een verzoek gehad om een pasfoto aan te leveren? Zo niet, dan zelf je kaart vernieuwen via https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-vernieuwen-en-beeindigen/wat-te-doen-met-een-bijna-verlopen-kaart.htm en de kosten (€ 7,50) bij NS declareren.

Ik heb een persoonlijke OV-chipkaart met NS Flex abonnement met Dal-voordeel geldig tot 16-11-2022. Volgens de NS info wordt dit automatisch door NS geregeld, maar ik heb nog geen bericht gehad. Hoeveel tijd voor de vervaldatum krijg ik de nieuwe kaart?

Die zou je een week of 6 voor de einddatum moeten krijgen, dus al lang moeten hebben.

Heb je wel een verzoek gehad om een pasfoto aan te leveren? Zo niet, dan zelf je kaart vernieuwen via https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-vernieuwen-en-beeindigen/wat-te-doen-met-een-bijna-verlopen-kaart.htm en de kosten (€ 7,50) bij NS declareren.

Ik heb idd geen nieuwe kaart gehad en ook geen verzoek om een pasfoto, en dus een nieuwe kaart aangeschaft.

Hoe kan ik die kosten declareren?

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb een persoonlijke OV-chipkaart met NS Flex abonnement met Dal-voordeel geldig tot 16-11-2022. Volgens de NS info wordt dit automatisch door NS geregeld, maar ik heb nog geen bericht gehad. Hoeveel tijd voor de vervaldatum krijg ik de nieuwe kaart?

Die zou je een week of 6 voor de einddatum moeten krijgen, dus al lang moeten hebben.

Heb je wel een verzoek gehad om een pasfoto aan te leveren? Zo niet, dan zelf je kaart vernieuwen via https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-vernieuwen-en-beeindigen/wat-te-doen-met-een-bijna-verlopen-kaart.htm en de kosten (€ 7,50) bij NS declareren.

Ik heb idd geen nieuwe kaart gehad en ook geen verzoek om een pasfoto, en dus een nieuwe kaart aangeschaft.

Hoe kan ik die kosten declareren?

Je had een abonnement? Dan kun je telefonisch, via Twitter, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice.

Reageer