Skip to main content
Antwoord

Korting bij traject abonnement

• February 8, 2025
  • 4 reacties
  • 104 Bekeken

• Op het juiste spoor

Ik heb een traject abonnement. ( reizen op rekening) Als ik met de trein reis buiten dat traject, en buiten de spits , wordt de 40% dalurenkorting dan automatisch verrekend?

Beste antwoord door Thom

Ja, het werkt hetzelfde, alleen het traject buiten uw abonnement wordt in rekening gebracht. Alles gaat automatisch met een in- en uitcheck. Een kortingsabonnement met 40 procent is inbegrepen in uw abonnement voor TrajectVrij.

Als u incheckt in de daluren gelden de daluren tot u weer uitcheckt. dat gaat nog door als u binnen 35 minuten weer in zou checken bij een andere spoorwegmaatschappij. Alle regels en voordelen van Flex gelden ook automatisch voor u.

Het moment van inchecken bepaalt uw korting, niet het moment van reizen.

4 reacties

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • Antwoord
  • February 8, 2025

Ja, het werkt hetzelfde, alleen het traject buiten uw abonnement wordt in rekening gebracht. Alles gaat automatisch met een in- en uitcheck. Een kortingsabonnement met 40 procent is inbegrepen in uw abonnement voor TrajectVrij.

Als u incheckt in de daluren gelden de daluren tot u weer uitcheckt. dat gaat nog door als u binnen 35 minuten weer in zou checken bij een andere spoorwegmaatschappij. Alle regels en voordelen van Flex gelden ook automatisch voor u.

Het moment van inchecken bepaalt uw korting, niet het moment van reizen.

• Auteur
  • Op het juiste spoor
  • February 8, 2025

Dankjewel voor je snelle reactie

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • February 8, 2025

Daar zijn we hier voor en zo werkt het meestal, ;-)

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • February 8, 2025

Welkom ​@Ebs!

Reizen buiten je traject worden gefactureerd als ware het een losse reis van/naar het dichtsbijzijnde station op je traject.

Heb je bijv. een trajectabonnement Amsterdam Amstel - Utrecht en reis je naar Almere dan betaal je bij voor Weesp - Almere (via Hilversum naar Utrecht valt binnen je traject).

Voor wat leesvoer, zie 

Opmerking: als je trajectabonnement 1e klas is betaal je voor reizen buiten je traject ook het 1e klas tarief. Bij NS Flex bepaalt het schuifje in Mijn NS je reisklasse buiten vrij reizen maar bij Traject Vrij dus niet.