Goedendag!
Ik probeer een treinkaartje te kopen: enkele reis Breda-Schiphol, intercity direct, 1e klas. Ik reis 's avonds, in de daluren. Dat zou 22,85 € moeten kosten, maar het kost 40,98 €, dwz het daluren-voordeel krijg ik niet. Wat doe ik verkeerd? Dank bij voorbaat
Met uw dalurenabonnement op uw OV-chipkaart kunt u gewoon inchecken. U hoeft geen los kaartje te kopen. Losse kaartjes met korting zijn niet verkrijgbaar.
Dank voor uw reactie.
Wat betreft het reizen in de eerste klas: u kunt bij NS Flex in Mijn NS of de NS-app aangeven dat u eerste klas wil reizen. Reist u op saldo? Dan regelt u dit voorafgaand aan uw reis bij de kaartautomaat.
Wat betreft de toeslag voor het reizen met Intercity direct tussen Rotterdam en Schiphol: daarvoor houdt u na het inchecken uw OV-chipkaart ook nog voor een van de rode toeslagzuilen op het perron in Breda.
Dank u wel. Ik heb geen abonnement en wil gewoon een kaartje kopen. Het lukt mij niet, een eerste klas enkeltje te kopen met daluren-korting.
Als je geen abonnement hebt, kun/mag je ook niet met korting reizen. Dalurenkorting krijg je alleen als je een daarvoor geschikt abonnement hebt, zoals Dal Voordeel.
Met het abonnement dal voordeel betaalt u enkele reis €22,85 + maandelijks €5,60= 28,45 ( exclusief €2,90 toeslag). Hierdoor bent u met abonoment gelijk voordeliger uit.
Bekijk https://www.ns.nl/abonnementen/ voor alle abonnementen.
Na 1 maand dagelijks opzegbaar.
De toeslag laden bij een rode toeslagzuil op het station kost buiten de spits € 1,74 i.p.v. € 2,90 en als je geen ov-chipkaart hebt kan dat ook met een bankpas.
Heb je nog geen persoonlijke ov-chipkaart, dan kan je NS Flex Dal Voordeel bestellen op een (gratis) nieuwe kaart, maar die heeft een levertijd van een week.
1e klas reizen met Dal Voordeel kost wel 70% meer dan 2e klas, dus als je in het weekend reist zou je ook nog kunnen overwegen om een maandje Flex Weekend Vrij te nemen (tijdelijk € 26,21 per maand, en dan 1e klas erbij voor € 9,00)
Dank aan allen voor de moeite!!
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.