Korting in de bus met dalvoordeel | NS Community
beantwoord

Korting in de bus met dalvoordeel


Ik overweeg om een Dalvoordeel abonnement af te sluiten bij de NS, maar ik maak veel gebruik van de bus. Is de 40% korting in daluren ook van toepassing in de bus of is het alleen geldig voor de trein reizen?

icon

Beste antwoord door Tochjo 16 June 2022, 11:55

Bekijk origineel

11 reacties

Badge +3

Met Dal Voordeel krijgt u alleen korting op reizen per trein.

Okee, goed om te weten. Is er een abonnement dat ook korting op de busreis geeft?

 

Badge +3

U kunt naast Dal Voordeel nog een abonnement afsluiten voor korting op reizen per bus. Welk abonnement dan het meest geschikt is, hangt af van onder meer de regio waar u reist. Elke regio kent zijn eigen abonnementsvormen.

Als u een abonnement voor de bus op dezelfde kaart wil plaatsen als Dal Voordeel, dan kunt u overigens het beste kiezen voor Dal Voordeel op saldo, en niet voor NS Flex Dal Voordeel. Kortingsabonnementen voor de bus op dezelfde kaart als NS Flex geeft soms gedoe.

Dankuwel! Ik ben geweldig geholpen. Ik wens u een goede dag toe

 

Met Dal Voordeel krijgt u alleen korting op reizen per trein.

Dat is niet correct. Ik heb dit abbonement in 2017 aangeschaft, ook geldig voor bus.

Reputatie 7
Badge +1

Met Dal Voordeel krijgt u alleen korting op reizen per trein.

Dat is niet correct. Ik heb dit abbonement in 2017 aangeschaft, ook geldig voor bus.

 

Dat is niet waar., Korting is alleen geldig bij treinreizen!

Met Dal Voordeel krijgt u alleen korting op reizen per trein.

Dat is niet correct. Ik heb dit abbonement in 2017 aangeschaft, ook geldig voor bus.

Dat was toen één bedrag inclusief reizen met bus, tram, metro. Dit is veranderd zonder aankondiging?? Dan lijkt het voor mij het beste het geld terug te vragen. Dit ksg nl helemaal niet. Hopelijk heb ik gelijk en mag reizen met bus, tram, metro dus wel 

Reputatie 7
Badge +1

Met Dal Voordeel krijgt u alleen korting op reizen per trein.

Dat is niet correct. Ik heb dit abbonement in 2017 aangeschaft, ook geldig voor bus.

Dat was toen één bedrag inclusief reizen met bus, tram, metro. Dit is veranderd zonder aankondiging?? Dan lijkt het voor mij het beste het geld terug te vragen. Dit ksg nl helemaal niet. Hopelijk heb ik gelijk en mag reizen met bus, tram, metro dus wel 

Je hebt helaas sowieso ongelijk en volgens mij zijn er nooit en ik herhaal nooit acties geweest inclusief gratis busgebruik in de daluren.

Reputatie 7
Badge +1

Ik zie dat @jaycee1965 ook op Twitter de vraag heeft gesteld. Ook daar als antwoord dat er nooit dergelijke acties zijn geweest.

Reputatie 7
Badge +3

In 2017 was er nog wel het BTM supplement OV Voordeel wat in combinatie met een Altijd Voordeel abonnement  kon worden gekocht. Daarmee kreeg je wel korting in de bus. Maar dat moest je er extra bij kopen en kon niet met Dal Voordeel, alleen met Altijd Voordeel.

Reputatie 7
Badge +3

Bij het kopen van een abonnement staat er dat je er ook mee in de bus, tram en metro kunt reizen. Dat is op zich correct, de OV-chipkaart werkt daar ook. Maar dat je er geen korting mee krijgt, mag misschien wel iets duidelijker. Er komen de laatste tijd opvallend veel vragen over.

Reageer