Korting in juli en augustus | NS Community
beantwoord

Korting in juli en augustus

  • 10 August 2022
  • 9 reacties
  • 5043 Bekeken

Reputatie 3

Vroeger duurden de daluren in juli en augustus de hele dag. Volgens de telefonische klantenservice is dat afgeschaft. Maar op de website lees ik dit, als ik een reis kies die in augustus vóór 9 uur vertrekt. Hoe zit dat?

 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 10 August 2022, 09:36

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De daluren zijn in juli en augustus hetzelfde als de rest van het jaar. Dus van 9.00 - 16.00 uur en van 18.30 - 6.30 uur.

Ik neem aan dat je refereert aan de prijzen die getoond worden? Sinds kort worden in de planner de prijzen van Dal Voordeel-abonnement getoond, waarschijnlijk om dit abonnement te promoten. Deze worden ook getoond bij reizen die in de spits beginnen. Kan me voorstellen dat dit verwarrend overkomt. Daarnaast klopt de bijgevoegde tekst niet, want bij een kaartje uit de automaat komt er ook nog een euro bij, die niet meegenomen is in de berekening. Daar is al eerder melding van gedaan, maar dat wist je al 😉

Reputatie 7
Badge +4

Dat betekent in de praktijk dat u zelf moet nadenken welk tarief hoort bij uw moment van inchecken. De prikkel van 40 procent korting werkt doorgaans afdoende. Het gegeven dat er voor houders van een VDU dit voordeel er nog een tijd lang was, is niet meer relevant. 

Reputatie 7
Badge +3

Er staat toch nergens dat er korting voor de hele dag in juli/augustus is? Er staat een bedrag dat je betaalt als je reist in de daluren met Dal voordeel.

Reputatie 3

Er staat toch nergens dat er korting voor de hele dag in juli/augustus is? Er staat een bedrag dat je betaalt als je reist in de daluren met Dal voordeel.

Het staat er wél, want ik had in de linkerkolom geklikt op een trein die voor 9 uur vertrekt. Er staan ook Blauwnettreinen in het rijtje en als ik daarop klik zie ik een ander tarief.

Reputatie 7
Badge +3

Er staat toch nergens dat er korting voor de hele dag in juli/augustus is? Er staat een bedrag dat je betaalt als je reist in de daluren met Dal voordeel.

Het staat er wél, want ik had in de linkerkolom geklikt op een trein die voor 9 uur vertrekt. Er staan ook Blauwnettreinen in het rijtje en als ik daarop klik zie ik een ander tarief.

Er staat 40% korting in daluren en weekend. Ik zie nergens staan dat de korting alleen in juli/augustus geldt.

Reputatie 7
Badge +3

Het is gewoon niet zo handig gedaan. De getoonde prijzen worden gebaseerd op het traject dat je hebt gekozen, er wordt niet gekeken naar welke tijd je hebt geselecteerd. Dat er ook nog staat “Deze reis is al...” maakt het er ook niet duidelijker op.

Dat er bij Blauwnet andere tarieven staan kan kloppen. Blauwnet hanteert een ander tariefsysteem dan NS.

Ik vind het hele systeem sowieso een beetje rommelig. Het is denk iets te snel 'live’ gegooid als handige feature.

Reputatie 7
Badge +3

Er staat inderdaad 40% korting in daluren en weekend en je weet zelf wanneer die daluren zijn, dus bij een reis met vertrek 8:54 weet je dat die prijs niet geldt. Het is alleen wel beetje misleidend om die 40% korting prijs te tonen bij een reis die niet in de daluren begint en dan ook nog als eerste en dus het meest in het oog springende prijs. Het is bijna alsof NS je uitlacht dat je zo dom bent tijdens de spits te reizen (of geen Dal Voordeel abonnement hebt).

Ik maak gebruik van keuze dagen tickets en reis 1e klas. Kan ik iemand mee laten reizen? Natuurlijk tegen dezelfde voorwaarden. 40 % korting in daluren. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik maak gebruik van keuze dagen tickets en reis 1e klas. Kan ik iemand mee laten reizen? Natuurlijk tegen dezelfde voorwaarden. 40 % korting in daluren. 

Ja dat kan met samenreiskorting.

Reageer