Korting werkt niet. | NS Community
beantwoord

Korting werkt niet.


Ik heb een weekend vrij + daluren korting abbonement. In mijn NS staat alsnog de volledige prijs van mijn reizen in het weekend, en op een feestdag (in de dal uren). Is dit een fout in de app? Of moet ik ergens achteraan gaan bellen als mijn factuur niet blijkt te kloppen?

 

icon

Beste antwoord door Robert B 3 June 2022, 20:09

Bekijk origineel

13 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Als er in Mijn NS staat dat je Flex Weekend Vrij (+dalkorting) hebt zou het goed moeten komen, tenzij je nog geen NS Flex op je kaart hebt staan maar dan reis je op saldo.

Wacht inderdaad de factuur even af, want de Reishistorie is al enkele dagen van slag.

Reputatie 7
Badge +1

Voor de echte reishistorie-met juiste beprijzing-moet je NIET de app gebruiken, maar inloggen in mijnNS via site. tenzij er ook daar weer eens een van de vele, vele storingen is. ALS je pas begonnen bent met FLEX en daarvoor wat anders had op je kaart, dan had je dat nog 1x-voor de laatste x- moeten laden op de kaart bij een automaat.

Ik heb het voor het gebruiken van de kaart geactiveerd, op de website gaat het ook fout. Wacht nu op een te late bus. Zal zi kijken wat daar staat 

Incheck oké. Niks over reizen op rekening of vrij reizen zoals het hoort te zijn.

Reputatie 7
Badge +4

Is uw kaart wel in orde? Als u Flex heeft geactiveerd, moet er Reizen op rekening verschijnen. Heeft u Flex op een bestaande kaart gezet?

Badge +3

Als je bustransacties (en reizen met andere treinvervoerders dan NS) in je Mijn NS Reishistorie staan dan heb je NS Flex!

NS Flex abonnementen geven alleen korting of vrij reizen voor trein, maar bij inchecken in een bus zou er dan ook Reizen op Rekening moeten staan (of een andere melding zoals Goede Reis / Tot Ziens, zonder bedragen).

Geeft een apparaat in een bus de melding Incheck OK (en een bedrag aan saldo) dan kan het zijn dat het BTM deel van NS Flex uitgeschakeld is.

Dat maakt op zich niet zoveel uit (want Weekend Vrij geldt toch alleen maar in treinen), maar dan heb je wel saldo nodig voor bus/tram/metro. Je zou dan een stads/streekvervoer abonnement voor de bus kunnen overwegen.

Probleem was inderdaad dat ik niet doorhad dat dit een TREIN abbonement is.. Beetje onduidelijk beschreven, en google bracht mij snel naar pagina's die in het kort zeggen dat je met flex wel met de bus kunt (zonder te vermelden dat er geen abbonement is) en andere pagina's die zeggen dat je bij Arriva etc kunt reizen (ook weer alleen treinen). Bedankt voor de duidelijkheid. Zou handig zijn als dit vanaf NS duidelijker wordt aangegeven... Misschien met een link naar een plek waar je wel een bus abbonement kunt afsluiten.

 

Ik heb nu een bus abbonement gevonden wat ook nog eens 20 euro per maand goedkoper is dan wanner flex wel voor bussen zou gelden :)

 

Badge +3

Ik heb nu een bus abbonement gevonden wat ook nog eens 20 euro per maand goedkoper is dan wanner flex wel voor bussen zou gelden :)

Als dat busabonnement een vrij reizen (zone/ster/regio) abonnement is dan zal dat prima samen gaan met NS Flex.

Is het een kortingsabonnement, dan moet het BTM deel van NS Flex het beste uit staan. Dit lijkt al het geval te zijn maar als je busreizen in je Mijn NS Reishistorie ziet staan dan staat het (nog) aan.

Ik heb het abbonement voor lijn 27 Arriva/breng nodig. Het is een weekend vrij + week korting abbonement en ook niet te combineren met NS flex.

Hier is geen open ophaalautomaat dus ik kan flex pas morgen er af halen.

Dus als ik ergens regelmatig de trein wil pakken heb ik nog een tweede ov nodig omdat het trein+bus abbonement veel duurder is dan een los bus en trein abbonement.

Badge +3

Altijd verstandig om met twee kaarten te werken (kortingsabonnement BTM).

Voor het verwijderen van NS Flex kan je ook bij een supermarkt terecht, de meeste zijn wel open maar bij jou wellicht niet.

https://www.ov-chipkaart.nl/service-en-contact/zoek-een-servicepunt.htm?servicetype=3

Even een update. De eerste factuur kwam net binnen : -33 euro. Het lijkt er op dat NS, zonder dat ik daar zelf ooit moeite voor moest doen, het onjuiste abonnement, en alle gemaakte reizen die ik anders gratis zou krijgen, aan mij terug heeft betaald. Onrealistisch geweldige klantenservice dit :)

Badge +3

Even een update. De eerste factuur kwam net binnen : -33 euro. Het lijkt er op dat NS, zonder dat ik daar zelf ooit moeite voor moest doen, het onjuiste abonnement, en alle gemaakte reizen die ik anders gratis zou krijgen, aan mij terug heeft betaald. Onrealistisch geweldige klantenservice dit :)

Volgens mij was er ook een ander topic waar het mis ging, daar werd gemeld dat het om een storing ging waarbij onterechte (vrij reizen) kosten verrekend zouden worden.

Fijn dat men dat automatisch doet, zonder dat je er zelf achteraan moet bellen/chatten… 😴

Reageer