kosten GVB | NS Community
beantwoord

kosten GVB

  • 18 May 2023
  • 3 reacties
  • 188 Bekeken

Hoe kan het zijn dat ik voor een heenweg met de tram een ander bedrag betaal dan exact dezelfde terugrit? Ik zie regelmatig verschillen op mijn maand afrekening, zowel voor tram als bus. Dat klopt toch niet?

icon

Beste antwoord door Tamzin 18 May 2023, 12:56

Bekijk origineel

3 reacties

Wellicht stapt u over van/naar een andere bus, tram of metro? Dan zijn er verschillen die te maken hebben met het eenmalige opstaptarief per reis.

Zo niet, dan kan het komen doordat de routes de ene en de andere kant op niet precies even lang zijn. Er wordt afgerekend per 20 meter.

Badge +3

Na een overstap (binnen 35 minuten) wordt niet opnieuw het basistarief van € 1,08 gerekend.

Ga je dus ergens heen met een tram en binnen 35 minuten weer terug, dan is de terugrit een stuk goedkoper.

Zie ook 

Hetzelfde voor een reis die begint met een bus en daarna een tram, de tram is dan € 1,08 goedkoper. Reis je later terug, dan is de bus € 1,08 goedkoper dan op de heenreis.

Wellicht stapt u over van/naar een andere bus, tram of metro? Dan zijn er verschillen die te maken hebben met het eenmalige opstaptarief per reis.

Zo niet, dan kan het komen doordat de routes de ene en de andere kant op niet precies even lang zijn. Er wordt afgerekend per 20 meter.

Ik stap tijdens die rit niet over, heen en terug is exact dezelfde route. Dan zal het verschil in die paar meter zitten van de aankomst en vertrek halte, beetje raar maar goed. Dank voor reactie iig!

Reageer