Kosten voor wijzigen abbonement | NS Community
beantwoord

Kosten voor wijzigen abbonement


Ik ben onlangs van abonnement gewisseld en ik heb gemerkt dat toen ik dat heb gedaan dat er altijd iets van kosten aan vast zitten. Dit heb ik al een aantal keer mee gemaakt.

 

Waar vind ik terug waar deze kosten vandaan komen en/of waar dit in jullie voorwaarden is terug te vinden? 

icon

Beste antwoord door Thom 6 May 2022, 10:09

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoe weet u zo zeker dat er kosten aan vast zitten? Bij een wisseling van het oude naar het nieuwe abonnement wordt het restant in dagen van het oude teruggegeven en het aantal dagen tot uw einddatum van die maand in rekening gebracht. Dat kan zowel teruggave als bijbetaling opleveren.

Kunt u duidelijk maken welke kosten u heeft gehad? Ze zijn mij niet bekend.

Badge +3

Er zijn geen kosten verbonden aan het wijzigen van een abonnement.

Het is wel zo dat bij een wijziging de facturen op dezelfde datum blijven komen. Dat kan misschien het idee geven dat u extra moet betalen.

Voorbeeld: uw NS Flex Weekend Vrij-abonnement zonder korting in de daluren ging in op de 12e van de maand. Stel dat u dat vandaag wijzigt in hetzelfde abonnement mét korting in de daluren. Dat abonnement gaat direct in. U moet dan nog voor 6 dagen (6, 7, 8, 9, 10, 11 mei) het verschil betalen tussen het oude abonnement en het nieuwe abonnement. Daarom krijgt u dan een tussentijdse factuur van 60 cent: het nieuwe abonnement is 3,10 euro per maand duurder, en u moet nog 3,10/31 = 0,60 euro betalen voor de huidige abonnementsmaand.

Thom en Tochjo hebben gelijk. Kom je hier verder mee, ankethn?

Reputatie 7
Badge +3

De enige kosten die berekend worden die ik zo kan bedenken zijn wanneer je van Reizen op Saldo naar NS Flex Basis of Flex Weekend Voordeel gaat, dan betaal je eenmalig €10 administratiekosten, bij Flex Dal Voordeel of duurder abonnement worden die administratiekosten niet berekend. Maar als je binnen Flex wijzigt van abonnement of naar Flex Basis worden er geen kosten berekend. 

Verder kun je alles wat wordt gefactureerd terug vinden op de facturen die in je MijnNS account staan. Daarop zie je een specificatie van het bedrag wat je moet betalen. 

Doordat bij het wijzigen van het abonnement binnen Flex de gewijzigde abonnementskosten los van de maandelijkse factuur worden verrekend komt het vaak wat onoverzichtelijk over. Maar als je het narekent blijkt het uiteindelijk altijd precies te kloppen zo is mijn ervaring.

Badge +3

De enige kosten die berekend worden die ik zo kan bedenken zijn wanneer je van Reizen op Saldo naar NS Flex Basis of Flex Weekend Voordeel gaat, dan betaal je eenmalig €10 administratiekosten.

Is dat wel zo? Bij mijn weten hoeven bestaande klanten (met een Mijn NS account dus) die kosten niet te betalen, ook niet als je NS Flex (Basis of Wekeend Voordeel) op een nieuwe kaart bestelt.

Edit: Even getest, geen kosten bij Flex Basis bestellen op een kaart waar alleen OV-fiets op staat.

Reputatie 7
Badge +3

Het ging even om de enige kosten die er in wat voor situatie dan ook berekend zouden kunnen bij aanvragen van NS Flex.

Mijn enige kaart zonder Flex (en sinds enkele maanden ook zonder OV-fiets abonnement) verloopt volgende week, dus die lust geen Flex meer. Flex Basis op een nieuwe kaart geeft wel de €10 kosten.

De informatie hier is absoluut incorrect. Als je probeert naar flex basis te gaan wordt er wél 10€ in rekening gebracht… Heel bizar

Badge +3

Er lijkt 10 euro in rekening te worden gebracht bij een wisseling van een NS Flex-abonnement naar NS Flex Basis, maar dat is een incorrecte melding. Als u de wijziging doorzet, zal de 10 euro niet in rekening worden gebracht. Wijzigen van een NS Flex-abonnement naar NS Flex Basis kost niets.

Reputatie 7
Badge +1

Er lijkt 10 euro in rekening te worden gebracht bij een wisseling van een NS Flex-abonnement naar NS Flex Basis, maar dat is een incorrecte melding. Als u de wijziging doorzet, zal de 10 euro niet in rekening worden gebracht. Wijzigen van een NS Flex-abonnement naar NS Flex Basis kost niets.

Er is al maanden geleden verzocht om dit aan te passen. Ja zou gebeuren en nu dus nog steeds niet

Reageer