Kostenoverzicht verdwenen

  • 10 April 2024
  • 10 reacties
  • 93 Bekeken

Voorheen was er binnen mijnNS makkelijk een kostenoverzicht te zien. Sinds begin februari is dit veranderd naar “binnenkort vind je hier een verbeterd kostenoverzicht". Dit heeft dik 2 maanden geduurd en nu is het kopje kostenoverzicht in z'n geheel verdwenen. Ik vind het vreemd om zelf al mijn reizen op te moeten tellen om een inzicht te krijgen in mijn gemaakte kosten deze maand, meerdere mensen die op dit probleem stuiten?

Daarnaast heb ik dit probleem meerdere malen aangekaart bij de klantenservice via de chat, telkens werd of mijn vraag ontweken of op een verkeerde manier geantwoord. Ik zou graag vanuit de community een erkenning van de NS willen dat A) dit probleem inderdaad speelt B) wanneer verwacht wordt dit is opgelost en C) erkenning dat het voor klanten van de NS wel heel erg omslachtig is om zelf je kosten te moeten uitrekenen, zeker als er maandelijks veel verandert in je reisgedrag. 


10 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Ruubstacarnaval,

Als-ie correcte informatie geeft, is het kostentellertje heel handig. Helaas was deze al jaren onbetrouwbaar, vooral na een recente abonnementswijziging. Er werden dan onjuiste kosten vertoond, wat weer tot veel vragen leidde. Er is dan ook regelmatig (jarenlang!) gevraagd om verbetering. Blijkbaar gaat die er nu eindelijk komen. Maar gezien de lange tijd dat het geduurd heeft voor er iets met de meldingen is gedaan, verwacht ik eerlijk gezegd niet dat het tellertje heel snel weer terugkomt.

Reputatie 7
Badge +3

Een paar dagen geleden zag ik dit op X langskomen:

 

 

Geen kostenoverzicht kun je ook zien als een verbetering, dan kan er ook geen verkeerd bedrag bij abonnementskosten staan. 😁

Reputatie 7
Badge +3

Nee, maar ik snap Ruubstacarnaval ook wel weer. Als je niet van abonnement wijzigt, en het tellertje werkt voor jou wel goed, dan is het natuurlijk vervelend dat-ie verdwenen is.

Reputatie 7
Badge +3

Klopt, en zelfs als je wel (vaker) van abonnement wijzigt kon je die onjuist aangegeven kosten negeren en alleen kijken naar de de reiskosten, want die klopten normaal gesproken wel, tenminste voor de reizen die al staan in de reishistorie (wat nog wel eens langer kan duren). Maar het was al vanaf het begin van Flex zo dat de kosten van het abonnement na een abonnementswijziging niet correct werden weergegeven en daar kwamen veel vragen en klachten over. Blijkbaar is het moeilijk voor NS om wel een kloppend overzicht te tonen en hebben ze zich een beetje verslikt hierin na de eerste aankondiging in februari. 

Maar goed, gezien het antwoord op X kan het nog wel even duren. 

Dank voor de reacties Momo en mrfreeze. Ik sluit me bij mezelf (😉) en Momo aan. Onjuiste informatie is ook niet wenselijk, desondanks zat het er mijn mening niet zo ver vanaf en was het wel een fijne inschatting. Aangezien ik wegens een nieuwe baan veel vaker gebruik maak van het OV, ben ik nu wel erg veel tijd kwijt om alle kosten bij elkaar op te tellen. 

Mag wel gezegd worden dat na 2 maanden zonder meldingen hierover, het antwoord dat er nog geen indicatie is wel erg kort door de bocht is zeg.. 

Klopt, en zelfs als je wel (vaker) van abonnement wijzigt kon je die onjuist aangegeven kosten negeren en alleen kijken naar de de reiskosten, want die klopten normaal gesproken wel, tenminste voor de reizen die al staan in de reishistorie (wat nog wel eens langer kan duren). Maar het was al vanaf het begin van Flex zo dat de kosten van het abonnement na een abonnementswijziging niet correct werden weergegeven en daar kwamen veel vragen en klachten over. Blijkbaar is het moeilijk voor NS om wel een kloppend overzicht te tonen en hebben ze zich een beetje verslikt hierin na de eerste aankondiging in februari. 

Maar goed, gezien het antwoord op X kan het nog wel even duren. 

 

En dat stoot mij ook tegen de borst, want er is mijn weten niet eens een aankondiging geweest in februari. Het kostenoverzicht ging van de een of andere dag over op dat paarse informatiebalkje. 2 maanden later komt er pas na 'gepush’ van de online community een minimale verklaring.

 

Reputatie 7
Badge +3

Met aankondiging bedoel ik die melding in dat informatiebalkje. Toen ik dat zag dacht ik “he he, eindelijk wordt het eens verbeterd". Maar dat “binnenkort” moet je denk ik bij NS nogal ruim zien. 

Hoi @Ruubstacarnaval, ik mis het tellertje van de reiskosten ook. En net als anderen had ik de ervaring, dat je er ook niet op kunt vertrouwen.

Wat ik nogal eens deed en doe: 

  • ga naar je reishistorie
  • selecteer bij “periode” Kies handmatig
  • kies dan de gewenste vanaf en tot datum
  • klik op “tonen”
  • vink “declareren” aan
  • klik dan helemaal onderaan op “download”

dan wordt een document voor je aangemaakt, waar de bedragen van de reizen van die geselecteerde periode staan, met daaronder een totaalbedrag

Het lijkt veel werk, maar als je het een paar keer gedaan hebt, dan gaat het best snel. En je hoeft zelf niet te tellen. Blijft inderdaad vreemd dat het zo lang moet duren voor het tellertje het weer goed doet en de juiste info geeft

Misschien heb je hier iets aan?

 

 

 

 

Overigens staat in de app de reiskostenteller wel, zag ik net.

Hoi @Ruubstacarnaval, ik mis het tellertje van de reiskosten ook. En net als anderen had ik de ervaring, dat je er ook niet op kunt vertrouwen.

Wat ik nogal eens deed en doe: 

  • ga naar je reishistorie
  • selecteer bij “periode” Kies handmatig
  • kies dan de gewenste vanaf en tot datum
  • klik op “tonen”
  • vink “declareren” aan
  • klik dan helemaal onderaan op “download”

dan wordt een document voor je aangemaakt, waar de bedragen van de reizen van die geselecteerde periode staan, met daaronder een totaalbedrag

Het lijkt veel werk, maar als je het een paar keer gedaan hebt, dan gaat het best snel. En je hoeft zelf niet te tellen. Blijft inderdaad vreemd dat het zo lang moet duren voor het tellertje het weer goed doet en de juiste info geeft

Misschien heb je hier iets aan?

 

 

 

 

Dank, Jan!

Reageer