beantwoord

Krijg automatische incasso op studenten OV zonder die buiten de werkweek gebruikt te hebben

  • 5 October 2023
  • 6 reacties
  • 87 Bekeken

Er word steeds automatische incasso van mijn ov chipkaart afgeschreven terwijl ik mijn studenten ov op door de week heb staan en hem ook alleen door de week gebruikt heb de afgelopen weken. Ik heb wel een paar keer in een ariva trein gezeten van Nijmegen centraal > Nijmegen Heijendaal. Kan het zijn dat studenten OV niet werkt bij Ariva?

icon

Beste antwoord door Isitimela 5 October 2023, 12:28

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Stijn_lanting,

Het Studentenreisproduct is ook gewoon geldig bij Arriva.

Als het goed is, kun je in je reishistorie op Mijn NS zien waar de kosten voor geweest zijn.

Er word steeds automatische incasso van mijn ov chipkaart afgeschreven terwijl ik mijn studenten ov op door de week heb staan en hem ook alleen door de week gebruikt heb de afgelopen weken. Ik heb wel een paar keer in een ariva trein gezeten van Nijmegen centraal > Nijmegen Heijendaal. Kan het zijn dat studenten OV niet werkt bij Ariva?

Nee, dat laatste kan niet. 

Wat bijv. wel kan is dat u een Studenten-OV op dezelfde kaart hebt gezet waar ook al een ander abonnement op staat. 

Reputatie 6
Badge +1

Heb je toevallig een combinatie van NS Flex en je studenten-OV op je OV-chipkaart hebt staan? Deze combinatie werkt niet (goed). Je kunt dan het beste 1 OV-chipkaart met NS Flex gebruiken, en 1 met je studenten-OV. 

Reputatie 7
Badge +1

Heb je toevallig een combinatie van NS Flex en je studenten-OV op je OV-chipkaart hebt staan? Deze combinatie werkt niet (goed). Je kunt dan het beste 1 OV-chipkaart met NS Flex gebruiken, en 1 met je studenten-OV. 

Uit het feit dat er automatisch wordt geïncasseerd, valt volgens mij af te lezen dat TS inderdaad een Flex-abonnement op de kaart heeft staan. TS dient te handelen zoals @Isitimela heeft aangegeven.

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je een automatische incasso krijgt van NS dan zul je Flex op de kaart  van SRP hebben staan. Dat gaat niet samen. Er zullen reizen belast worden die eigenlijk onder SRP zouden moeten vallen. Je moet Flex zou snel mogelijk opzeggen en van de kaart halen. Teveel betaalde kosten krijg je niet terug. Zowel NS als DUO waarschuwen om geen andere producten te combineren met SRP.

Krijg je de incasso's van ov-chipkaart dan heb je waarschijnlijk automatisch opwaarderen aangezet.

NS incasso's kunnen ook voor de huur van ov-fiets zijn.

@Stijn_lanting

Op de site van DUO:

"We adviseren u om op uw persoonlijke OV-chipkaart met het studentenreisproduct geen andere reisproducten te plaatsen. Dit kan problemen geven met reizen."

Reageer