beantwoord

Laden NS Flex abo lukt niet

  • 3 October 2022
  • 6 reacties
  • 156 Bekeken

Reputatie 1

Ik probeer een nieuw NS Flex abo (weekeind vrij) op mijn kaart te laden maar dan komt deze melding”

Je mag NS flex maandelijks wijzigen. Je huidige contract loopt nog geen maand hierdoor is wijzigen op dit moment niet mogelijk. (WS-0026)

Nu zou dit abo door NS zelf op deze kaart worden gezet (ik ben geswitched van op-saldo naar flex) maar als ik bij producten-op-kaart bekijk zie ik alleen dat het oude weekeind vrij is gestopt (dat was dus ook de bedoeling). Maar Flex zie ik niet staan en ik kan het er ook niet op bestellen.
RaRa???

 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 3 October 2022, 21:39

Bekijk origineel

6 reacties

Goedenavond swinden. De melding die je krijgt lijkt erop te wijzen dat je al een NS Flex contract actief hebt, wat minder dan 30 dagen geleden is gewijzigd of aangeschaft. Je kunt dus ook geen ‘nieuw’ NS Flex abonnement bestellen.

Wat betreft de activatie, dat is helaas niet het geval. Als jij overstapt van een saldo abonnement naar NS Flex, dan zul je zelf nog langs een kaartautomaat moeten gaan om die overstap te bevestigen. Daarmee wordt het oude reisproduct van je kaart verwijderd en NS Flex geactiveerd.

Als je dat nog niet hebt gedaan, dan zou ik willen adviseren om die actie uit te voeren.

Heb je dit al wel gedaan of zijn er andere dingen aan de hand, dan wil ik je adviseren om contact op te nemen met onze Klantenservice. De NS Community kan niet bij je klantgegevens, mijn collega's kunnen echter wel met je mee kijken. Ze zijn telefonisch bereikbaar, via Social Media en via chat. Alle contactdetails daarvan kun je hier vinden.

Reputatie 1

Hallo Stijn,

Het lijkt er inderdaad op dat ik wel een FLEX weekeind vrij heb, maar het is NIET zichtbaar op de kaart. En als ik de kaart bij een automaat hou, blijken er GEEN producten opgehaald te kunnen worden. Vreemd, dat er wel een indicatie is dat ik al een abo flex weekeind vrij heb, maar het niet kan zien en ik vrees, ook niet kan gebruiken, want ik kan niets ‘ophalen’ en er staat niets op die ov chip. Pffffff… Ik heb de chat al geprobeerd maar na de vraag gesteld te hebben aan een persoon van vlees en bloed, blijft het 50 min stil. En dan is het 23:00……. Morgen nieuwe ronde, nieuwe prijzen.

 

Reputatie 7
Badge +4

Heeft u gekeken bij ‘Bestelling ophalen’? Daar staat het normaal een maand lang, daarna niet meer. Op het automaat is uw abonnement niet zichtbaar verder. Dat was wel zo bij de saldo-abonnementen. Op uw kaart staat nu reizen op rekening en als u incheckt, neemt een computer dat waar en berekent het tarief voor uw abonnement in de achtergrond. U heeft al Flex en bij een nieuwe kaart wordt het automatisch geactiveerd

 

De conducteur kan het abonnement wel zien als hij de kaart controleert. 

Reputatie 1

De kaart is “gereset” en vanochtend kon ik in mijnNS het abo netjes zien.
Wel raar dat het niet in mijnOVChip te zien is en ook niet bij de automaat dus.

Gooi maar in mijn pet. Maar probleem = opgelost.

Reputatie 7
Badge +3

De kaart is “gereset” en vanochtend kon ik in mijnNS het abo netjes zien.
Wel raar dat het niet in mijnOVChip te zien is en ook niet bij de automaat dus.

Gooi maar in mijn pet. Maar probleem = opgelost.

Bij flex staat het abonnement wat je hebt niet op de kaart, daarom zie je bij incheck alleen reizen op rekening en niet de naam van het abonnement.

Badge +3

NS Flex (ongeacht welk abonnement) staat op een kaart als Reizen op Rekening NS (trein en eventueel ook BTM bus tram metro).

Als er toevallig ook (nog) Reizen op Saldo NS op je kaart staat dan doet dat verder niets, want is een overblijfsel uit het verleden (al wordt het nog steeds op je kaart erbij gezet als je saldo laadt bij een NS automaat).

 

Reageer