Skip to main content

Twee uur geleden  €  5,60 betaald met Ideal voor een abonnement, nog steeds niet vernomen dat dit klaarstaat om opgehaald te worden bij een automaat.  Hoelang duurt dat meestal, abonnement gaat zondag in, kan dat er mee te maken hebben.

Welkom op onze NS Community nico49. Je krijgt inderdaad een e-mail wanneer de bestelling voor je klaarstaat, en dat zal inderdaad op zondag zijn. 

Zondag moet ik in de trein zitten, het wordt mij wel moeilijk gemaakt. Voor het eerst laat ik de auto staan en begrijp niet waarom een treinreis nu zo ingewikkeld is geworden. Maar, bedankt voor je antwoord.

Wanneer je aankomt op het treinstation, voordat je incheckt, kan je de bestelling ophalen bij een kaartautomaat met je OV-chipkaart. Daarna kun je direct inchecken met je abonnement. Komt echt goed!

De e-mail wordt als het goed is in de nacht van zaterdag op zondag verstuurd, zodat je er zondagochtend direct mee kunt reizen.

U bent van de NS maar wordt daar niet begrepen dat iemand zijn reis wil voorbereiden en niet alles op het laatste moment moet doen. Nadat het abonnement is bijgeschreven moet ik ook nog gaan uitvogelen hoe ik mijn vrouw kan laten meereizen met de 40 % korting van mijn abonnement, ben nu 77 jaar maar dacht alles te kunnen maar zie de laatste jaren dat het OV ingewikkeld is geworden en stap daarom maar weer in de auto, nu wil ik juist met de trein, zoek alles uit en word nu tegen gehouden door een datum.

Denkt NS nu echt dat ik zondagochtend vroeg dit allemaal kan doen? Ben al enkele keren bij een NS-balie geweest maar de uitleg was achteraf niet zo helder voor mij dat we toch maar weer de auto namen.

Tegenwoordig maakt men van alles plaatjes/foto's en filmpjes, waarom niet over dit onderwerp. Het antwoord zal wel zijn dat ik de enige Nederlander ben die het niet direct begrijpt, of niet, misschien zijn er hele groepen gepensioneerden die hetzelfde probleem hebben en daarom niet met de trein reizen.

Dus NS sta op en probeer empathisch te denken, dat heb je gelijk dekking van je tekort.

Sorry voor de enkele aanslagfouten, o.a.  dat  moet dan zijn.  ( laatste regel)

U zou kunnen kijken of als u de email heeft ontvangen al een code kunt aanvragen voor samenreiskorting. Anders wordt het eerder naar het station gaan en ter plekke de code aanvragen en het samenreiskorting ticket te kopen. Het handigste is om voor zondag de NS app te downloaden, zodat daar het e-ticket in opgeslagen kan worden. Dat scheelt printen.

Gezien uw leeftijd zou u ook voor Dal voordeel op saldo met keuzedagen kunnen gaan. Reist u regelmatig in het weekend dan is weekendvrij misschien een optie. Bij weekendvrij krijgen 65+ers korting op het abonnement.

Samenreiskorting kan alleen online gegeven worden. Op www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/samenreiskorting.html staat hoe, inclusief (wat u vroegt) filmpje.

Met dank.

Reageer