Skip to main content

Ik reis met een Traject vrij abonnement elke week van Roosendaal naar Rotterdam. 

In de zomervakantie , maand juli heb ik dit gepauzeerd.

Bij de re-activatie in augustus moest ik opnieuw vertrek en eindbestemming opgeven.

Als je Roosendaal intikt komt als eerste Roosendaal-grens naar voren en dat heb ik gekozen want er is maar EEN station in Roosendaal. 

Na 2 maanden valt me op dat er meer is afgeschreven dan voorheen.

Bij controle stel ik vast dat Roosendaal grens - Rotterdam Blaak 319 Euro kost waarentegen Roosendaal - Rotterdam Blaak 286 Euro kost.

Toen heb ik NS gecontacteerd via de chat. Dit uitgeleged en aangegeven dat mijn bij de NS bekende reishistorie klaarblijkleijk vanaf Roosendaal is en niet “Roosendaal grens”.

Ik werd doorverwezen naar 3 medewerkers met erg lange wachttijden.

Antwoord NS: “Dit is uw fout , u hebt er zelf voor gekozen” Restitutie van 2 x 33 Euro afgewezen.

Schandalig vind ik dit.

Bijkomend voordeel: alle grensabonnementen staan bij elkaar.

Geweldig idee, maar dan zal alsnog het ‘grenspunt’ getoond worden als je Roos intikt, toch ❓

Iemand die bewust een Grensabonnement wil (naar keuze welk) kan dat nu al door ‘grens’ in te tikken.

Dat moet je dan zo programmeren dat hij dat juist niet doet. Ja ik weet het ik vraag wel heel veel.

Maar door de term naar Grenstraject Roosendaal, of grens bij Roosendaal aan te passen valt het wel wat sneller op dat het niet om Roosendaal zelf gaat.

Maar een melding is dan alsnog op z'n plaats denk ik. 

Bijkomend voordeel: alle grensabonnementen staan bij elkaar.

Geweldig idee, maar dan zal alsnog het ‘grenspunt’ getoond worden als je Roos intikt, toch ❓

Iemand die bewust een Grensabonnement wil (naar keuze welk) kan dat nu al door ‘grens’ in te tikken.

Kan natuurlijk ook:

Roosendaal (grens bij België)

Of je geeft het een compleet andere benaming zoals bij Hazeldonk, Bentheim en Emmerich. Essen (grens) kan dus ook prima 😀.

Essen ligt niet zo heel ver van de grens vandaan, Bentheim en Emmerich liggen verder weg van de grens dan Essen.

Of lukt dat weer niet om een of andere reden?

Reageer