Skip to main content

Ik heb een weekend vrij abonnement, nu ben ik gestrand in Groningen. Dat kost mij een dure hotelovernachting. Die gaat de ns niet-vergoede. Moet ik als ik maandag terugreis dan ook nog betalen voor de terugreis, of mag ik door de overmacht op mijn weekend vrij terug? Of kan ik het geld terugvragen voor de reis als ik toch betaal.

Zoals in een ander topic ook al gezegd, juridisch zal het allemaal wel kloppen, maar het is totale minachting van de reiziger, die omdat NS de boel verzaakt, op mag draaien voor allerlei extra kosten.

En wilde NS niet nog wat weg gegane reizigers terug winnen? Geen wonder dat forenzen die met de trein reizen vaker thuis willen gaan werken. 

Denk niet dat er op zondag veel forenzen reizen, of studenten en dagjesmensen worden ook forenzen genoemd?

 


Gaan we nu mierenneuken? Het gaat niet alleen om deze ene storing op een zondag. Een grote storing als dit kan op iedere willekeurige dag gebeuren, dat is onvoorspelbaar. Het kan dus ook op een werkdag gebeuren wanneer forenzen wel reizen. Forenzen die de chaos van gister hebben gezien en toch al vanwege allerlei andere dingen niet zo happy waren met NS zijn nu nog minder happy. Terugwinnen van reizigers gaat wat lastiger met dit soort gepruts. 

Echt, uit de grond van mijn hart, ik ben blij dat ik niet meer iedere keer in een trein hoef te stappen, met iedere dag toch een beetje onzekerheid of ik niet veel later dan normaal thuis kom. In 27 jaar met de fiets naar werk ben ik slechts een handvol keren te laat op werk geweest, door bv verslapen of een lekke band. In de 5 jaar tijd met de trein naar werk, niet te tellen.


Hopelijk heb je nog contact met ons opgenomen om een e-ticket te krijgen, Bob-J. Als je vandaag nog meer kosten hebt gemaakt dan wil ik je het advies geven om deze te laten vergoeden door middel van contact op te nemen met onze klantenservice. Dat wil ik je ook adviseren te doen voor de hotelkosten. Ik kan en mag niets toezeggen, maar je kan de claim in ieder geval indienen via onze klantenservice. Via Live-Chat, Facebook en Twitter kan je dan gelijk een bonnetje meesturen. Onze contactgegevens kan je hier vinden en via dit topic kan je meer informatie vinden over gisteren.


Sinds 18u geprobeerd contact te krijgen met de klantenservice. Via de chat. Na 4 uur nog steeds geen reactie. Zal ook wel weer een strategie zijn om niet te willen betalen.

Dit kun je geen klantenservice ,eer noemen maar een middelvinger naar je klanten toe.

 

Maar NS Ik krijg nog steeds €102,89 van jullie.

 


Hopelijk heb je nog contact met ons opgenomen om een e-ticket te krijgen, Bob-J. Als je vandaag nog meer kosten hebt gemaakt dan wil ik je het advies geven om deze te laten vergoeden door middel van contact op te nemen met onze klantenservice. Dat wil ik je ook adviseren te doen voor de hotelkosten. Ik kan en mag niets toezeggen, maar je kan de claim in ieder geval indienen via onze klantenservice. Via Live-Chat, Facebook en Twitter kan je dan gelijk een bonnetje meesturen. Onze contactgegevens kan je hier vinden en via dit topic kan je meer informatie vinden over gisteren.

Ik heb sinds 6 uur vanavond geprobeerd jullie via de chat te pakken te krijgen, nu na 4 uur nog steeds geen enkele reactie terug. Dat gaat hem dus niet worden op deze manier.


Hopelijk heb je nog contact met ons opgenomen om een e-ticket te krijgen, Bob-J. Als je vandaag nog meer kosten hebt gemaakt dan wil ik je het advies geven om deze te laten vergoeden door middel van contact op te nemen met onze klantenservice. Dat wil ik je ook adviseren te doen voor de hotelkosten. Ik kan en mag niets toezeggen, maar je kan de claim in ieder geval indienen via onze klantenservice. Via Live-Chat, Facebook en Twitter kan je dan gelijk een bonnetje meesturen. Onze contactgegevens kan je hier vinden en via dit topic kan je meer informatie vinden over gisteren.

Ik heb sinds 6 uur vanavond geprobeerd jullie via de chat te pakken te krijgen, nu na 4 uur nog steeds geen enkele reactie terug. Dat gaat hem dus niet worden op deze manier.

Kijk even naar de tijden van mijn verzonden berichten. En een fijne reacties terug die ik heb gehad. Oh wacht die zijn er niet


Geduld Bobje… 😅

Na je eerste topics van juli 2019 toch weer iets te klagen?

Ja, het was weer eens zo ver, storingen en ander gedoe waar jij (en iedereen die zondagmiddag wilde reizen) uiteindelijk enorme hinder van hadden!

En niet omheen kon plannen met ander vervoer of een plekje om te ‘crashen’ en maandag wel verder te zien. 🙄 

Met wat geduld krijg je binnen een jaar die hotelovernachting wellicht ook nog wel vergoed!

En anders probeer het te gooien op ‘ik moest met enige spoed naar X wegens medicatie en heb maar een taxi genomen’. Dat houdt ook wel stand voor een rechter, toch?


Ik ben eens gestrand (reis Beilen-Heerlen) in Amersfoort, toch geen klein station, Maar geen mens gezien die inlichtingen kon geven over mijn eventuele  verdere reis. Hotel zelf betaald en volgende morgen gewoon en kaartje moeten kopen om verder te reizen, ipv mijn vrije reisdag van de vorige dag te genieten.


Ik ben eens gestrand (reis Beilen-Heerlen) in Amersfoort, toch geen klein station, Maar geen mens gezien die inlichtingen kon geven over mijn eventuele  verdere reis. Hotel zelf betaald en volgende morgen gewoon en kaartje moeten kopen om verder te reizen, ipv mijn vrije reisdag van de vorige dag te genieten.

Er zijn tegenwoordig steeds meer stations waar niet altijd personeel aanwezig is. In zo’n geval is de beste keuze altijd om via de telefoon of informatiezuil op het station contact opnamen met de klantenservice, dan kunnen zij je verder helpen. 


Reageer