Ik heb enige tijd geleden een abonnement besteld voor partner (heb er zelf al een) , alles digitaal ingevuld , foto ge upload etc. Netjes bevestiging abbo zou binnen 7 werkdagen met de post komen. Voor de zekerheid had ik al vier dagen extra ingebouwd maar het was vandaag niet met de post. Zondag en maandag natuurlijk ook geen post dus dinsdag op z’n vroegst. Contact gezocht met klantenservice, als het er dinsdag nog niet is krijg ik waarschijnlijk coupons. Volgens hem zijn de kaarten niet geleverd? Meer mensen die hier mee te maken hebben? Ik vind het wel omslachtig om met coupons te gaan werken ik heb de kaart ook voor het gemak. Weet iemand hoe die coupons werken? Ik gaat om een dal vrij we willen juist een beetje op de bonnefooi dagjes uit en wil niet vast zitten aan een traject…..
meer mensen die langer dan een week wachten op een abbonnement?
Beste antwoord door Stijn NS
Ik zie dat er op de laatste vragen nog geen duidelijk antwoord is gegeven, dus bij deze alsnog, met een samenvatting van de rest.
De officiële levertijd van een OV-chipkaart wordt door hen zelf aangegeven als 7 dagen. Dat is ook de reden waarom een abonnement in combinatie met een nieuwe kaart niet eerder kan ingaan dan 7 dagen na het bestelmoment.
Zoals aangegeven kan er echter vertraging zijn in de productie van nieuwe kaarten, het keert zelfs jaarlijks terug in bepaalde perioden. Dit is uiteindelijk een verantwoordelijkheid van de OV-chipkaart, als NS kunnen we daar weinig aan doen.
Om er als NS toch voor te zorgen dat je gebruik kan maken van het bestelde abonnement, kun je bij de Klantenservice ‘Tijdelijk Reisrecht’ aanvragen. Bij NS Flex gaat dat in de vorm van couponcodes, die je ofwel kan inwisselen voor een vervoerbewijs, of voor 40% korting op een vervoerbewijs, afhankelijk van het abonnement dat je hebt besteld.
Bij de Klantenservice zou dan gevraagd moeten worden hoeveel reizen je verwacht te maken in de komende week. Gebaseerd daarop krijg je couponcodes, tot een maximum. Het zou in ieder geval altijd meerdere dagen moeten dekken. Bij de couponcodes hoor je ook direct een uitleg te krijgen waar je ze kunt inwisselen. De specifieke pagina verschilt namelijk per type code.
Mocht je de OV-chipkaart nog steeds niet binnen hebben op het moment dat alle couponcodes zijn opgebruikt, neem dan opnieuw contact op.
Let wel, de contracthouder van het bestelde abonnement zal contact op moeten nemen.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.