beantwoord

meerdere dalurenabonnementen met keuzedagen?

  • 16 July 2023
  • 5 reacties
  • 197 Bekeken

Ik heb inmiddels drie OV-chipkaarten met op ieder een dalurenabonnement en keuzedagen. Vanuit Groningen is zo’n keuzedag altijd voordeliger, vandaar. Ik wil er nu een vierde bij kopen, maar in tegenstelling tot de vorige keren lukt het nu niet, “omdat er al een keuzedagcontract loopt”. Dank je de koekkoek, zelfs drie!  Maar waarom is dat nu opeens een probleem? Moet ik nu een nieuwe account bij mijn NS aanmaken of zoiets?

icon

Beste antwoord door Robert B 16 July 2023, 17:40

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het is niet meer mogelijk een set keuzedagen te bestellen met een nieuw Dalvoordeelabonnement als u er al eentje heeft. De drie die u heeft worden echter gewoon verlengd.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Omdat alle Keuzedagen tegenwoordig geldig zijn gedurende het contractjaar (in plaats van gedoseerd elke 2 maanden +1 jaarkeuzedag) kan je ze binnen dat jaar niet opnieuw bestellen op dezelfde of een andere kaart.

Dat zou immers betekenen dat je een setje Keuzedagen binnen een maand of zo verbruikt en vervolgens een nieuw setje kunt bestellen, etc.

Wat wél kan is gewoon een nieuwe ov-chipkaart + Keuzedagen bestellen (met Dal Voordeel op Saldo natuurlijk) via https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/bestelling/producten/20/options en dan aangeven dat je Nieuw bij NS bent (dus zorg dat je niet ingelogd bent).

Met een ander e-mailadres* en verder precies dezelfde persoons/adresgegevens krijg je dan een nieuw klantnummer (en bijbehorende Mijn NS account). Telefoonnummer mag 0100000000 zijn en mobiel nummer mag leeg, want ze gaan je toch niet bellen. Adresgegevens moeten uiteraard wel kloppen want daar moet de kaart naar toe (maar dat kan ook het adres van je buren of familielid zijn, mocht de bestelpagina daar over klagen).

* Bij de meeste e-mail providers kan je eenvoudig een ‘nieuw’ e-mailadres/alias aanmaken, en bij Gmail is het nog simpeler want daar komen ellenfontein @ gmail.com en ellen.fontein en ellenfontein+ns gewoon aan in dezelfde mailbox, maar is voor NS een totaal ander adres. 🤣

Dank Robert, we dachten al dat zoiets was gebeurd toen het systeem van eens per twee maanden naar alle 7 tegelijk was veranderd. Overigens vreemd dat ze bestaande klanten helemaal niet geïnformeerd hebben destijds.

Betekent dus ook dat we een dalurenabonnement kunnen opzeggen zodra de 7 keuzedagen op zijn. Alleen dan moeten we iedere keer nieuwe email adressen creeren.

We gaan het zien.

Dank nogmaals!

 

En ook dank Thom, natuurlijk. Je quote over de betalende reiziger delen we helemaal. Vaak van Groningen naar de randstad onderweg, vrijwel nooit ook maar één controle.

Reputatie 7
Badge +3

Dank Robert, we dachten al dat zoiets was gebeurd toen het systeem van eens per twee maanden naar alle 7 tegelijk was veranderd. Overigens vreemd dat ze bestaande klanten helemaal niet geïnformeerd hebben destijds.

Betekent dus ook dat we een dalurenabonnement kunnen opzeggen zodra de 7 keuzedagen op zijn. Alleen dan moeten we iedere keer nieuwe email adressen creeren.

We gaan het zien.

Dank nogmaals!

 

Het is de vraag of je zodra je het dalurenabonnement opzegt omdat de keuzedagen op zijn je het restant van de maanden terugkrijgt. Normaal gesproken wel, maar dat was toen je de keuzedagen verspreid kreeg. En je kon een jaarabonnement pas na een jaar opzeggen.

Dat bestaande klanten niet geïnformeerd zijn over de wijzigingen is heel slecht. Zeker omdat ondanks dat er niets zo veranderen voor keuzendagenhouders van voor december 2022 er bij verlenging wel het nieuwe systeem gaat gelden.

Reageer