Als abonnementhouder kun je 3 mensen tegen 40 % korting meenemen op dezelfde reis.
Maar, de nieuwe regeling vraagt veel van reiziger 1 alsook van de medereizigers. Het simpel betellen van 40 % kortingskaartjes is er niet bij. Ze kunnen ook niet op de OV Chipkaart worden gezet. Voor het bestellen heb je de NS App nodig en vervolgens moet de medepassagier met een samenreiscode een Samenreisticket Dal bestellen. Lekker gastvrij is anders.
Iets simpels als even een kaartje bijkopen is er niet bij.
*Ik heb de NS App niet op mijn telefoon. Mijn telefoon is vol zodat ik de App niet kan installeren.
* Mijn medepassagiers komen een dag voor de gezamenlijke reis pas in Nederland aan en voor zover ik weet beschikken ze niet over What's App waar ik de samenreiscode naar toe zou moeten sturen.
Mijn vraag:
*Kan ik op de dag(en) van reizen gewoon aan het loket de samenreistickets kopen en op mijn OV Chipkaart laten zetten. Waar heb je anders die kaart voor.
Nog een paar vragen over keuzedagen:
*BIj een NS automaat kan ik het saldo (Euro's) checken op mijn OV Chipkaaart, maar het saldo van nog beschikbare keuzedagen wordt niet gegeven. Ook op de NS Site viind ik deze informatie niet. Is er een mogelijkheid om dit wel te vinden?
*Er zitten standaard 7 keuzedagen bij een abonnement. Kan ik extra keuzedagen kopen en zo ja via welke link en hoe duur zijn ze dan?
Jan Hesseling
Hellum (Gr)