Met de Bus - gratis - niet gratis

  • 15 July 2023
  • 5 reacties
  • 212 Bekeken

Reputatie 3

Op zaterdag een reis gemaakt met bus en trein. Ik had Weekend vrij, dus de trein was gratis. Ik kijk op ov-chipkaart.nl. Inderdaad, bij de trein wordt geen prijs vermeld. Maar bij de bus wordt - aangename verrassing - ook geen prijs vermeld!

Daar wil ik meer van weten. Geschreven aan busbedrijf Syntus. Hoe zit dat? Antwoord: Dat klopt, je abonnement geldt ook voor de bus!

Dan komt de factuur van NS. Het abonnement wordt in rekening gebracht, natuurlijk. En er staat ook een bedragje op voor de busreis. Dus toch betalen.

Volgens mij kennen de vervoerbedrijven hun eigen tarieven niet.


5 reacties

Reputatie 4

Op zaterdag een reis gemaakt met bus en trein. Ik had Weekend vrij, dus de trein was gratis. Ik kijk op ov-chipkaart.nl. Inderdaad, bij de trein wordt geen prijs vermeld. Maar bij de bus wordt - aangename verrassing - ook geen prijs vermeld!

Daar wil ik meer van weten. Geschreven aan busbedrijf Syntus. Hoe zit dat? Antwoord: Dat klopt, je abonnement geldt ook voor de bus!

Dan komt de factuur van NS. Het abonnement wordt in rekening gebracht, natuurlijk. En er staat ook een bedragje op voor de busreis. Dus toch betalen.

Volgens mij kennen de vervoerbedrijven hun eigen tarieven niet.

goedemorgen @Feico je hebt ns Flex Weekendvrij abonnement als je met bus reis betaal je vol tarief je reiskosten van bus kan alleen inzien van mij ns account dit kan even duren voor jouw reis historie in overzicht ziet bij mij duurt dit meestal twee dagen als met bus gereisd hebt je kan ook bus gedeelte laten uitzetten maar dan moet je elke keer saldo opladen en nu hoef dat niet omdat je met ns Flex reis dit krijg je ook op je factuur te zien boven op jouw abonnement kosten betaal je reiskosten achteraf 

Badge +3

In geval van NS Flex (Reizen op Rekening NS) toont het overzicht van Mijn OV-chip geen prijzen (ook geen € 0,00) want ze weten niet welk Flex abonnement je hebt.

Flex (Weekend Vrij) geeft géén korting of vrij reizen in BTM, Syntus Utrecht had het dus mis.

Let op: apparaten in o.a. bussen tonen bij het uitchecken soms wel het saldo op de kaart. Bij Flex is dat meestal € 0,00 maar dat zegt dus niets over de prijs van je rit.

Reputatie 3

Op zaterdag een reis gemaakt met bus en trein. Ik had Weekend vrij, dus de trein was gratis. Ik kijk op ov-chipkaart.nl. Inderdaad, bij de trein wordt geen prijs vermeld. Maar bij de bus wordt - aangename verrassing - ook geen prijs vermeld!

Daar wil ik meer van weten. Geschreven aan busbedrijf Syntus. Hoe zit dat? Antwoord: Dat klopt, je abonnement geldt ook voor de bus!

Dan komt de factuur van NS. Het abonnement wordt in rekening gebracht, natuurlijk. En er staat ook een bedragje op voor de busreis. Dus toch betalen.

Volgens mij kennen de vervoerbedrijven hun eigen tarieven niet.

goedemorgen @Feico je hebt ns Flex Weekendvrij abonnement als je met bus reis betaal je vol tarief je reiskosten van bus kan alleen inzien van mij ns account dit kan even duren voor jouw reis historie in overzicht ziet bij mij duurt dit meestal twee dagen als met bus gereisd hebt je kan ook bus gedeelte laten uitzetten maar dan moet je elke keer saldo opladen en nu hoef dat niet omdat je met ns Flex reis dit krijg je ook op je factuur te zien boven op jouw abonnement kosten betaal je reiskosten achteraf 

Dan heeft die dame van Syntus gejokt. Overigens, ik zie tot op heden in ov-chipkaart.nl niet wat de reis gekost heeft. Dat is wel anders geweest.

Badge +3

Bij NS Flex is dat nooit anders geweest. Dan zijn de ritprijzen alleen te zien in Mijn NS.

Reputatie 7
Badge +3

Bij OV-chipkaart.nl zie je de in en uitchecktijden plus de transacties van je saldo. Met NS Flex reis je niet op saldo dus zie je daar ook geen transacaties van saldo. 

Reageer