beantwoord

Met studentenabonnement gereisd na afronden studie

  • 6 September 2022
  • 5 reacties
  • 115 Bekeken

Ik wilde mijn studentenabonnement opzeggen maar heb hiervoor per ongeluk nog 1x gereisd volgens het abonnement. Daarna direct opgezegd. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik dit zelf betaal en dat ik geen boete krijg?

icon

Beste antwoord door Anonymous 6 September 2022, 20:50

Bekijk origineel

5 reacties

SRP valt onder DUO dus contact opnemen met DUO om dit te regelen indien mogelijk, de NS kan heir neits in betekenen.

Hallo Reizenstudent en welkom bij de NS Community,

 

Zoals Jeroen al aangaf gaan wij hier niet over. Hopelijk kan je dit met DUO oplossen zonder verdere consequenties. 

Badge +3

Volgens mij heb je tot de 15e van de maand (of één week?) waarin je SRP eindigt nog de mogelijkheid om het te stoppen (en van je kaart te verwijderen), dus als je per 1 september geen recht meer had op een SRP zal het dus wel meevallen.

Vraag desnoods inderdaad even na bij DUO.

Reputatie 7
Badge

Dat klopt (of klopte ooit in ieder geval) @Robert B maar in die periode mag je het product niet daadwerkelijk meer gebruiken zoals @Reizendstudent nu dus als ik het goed begrijp wel heeft gedaan. DUO rekent dan standaard dat je het abonnement nog (volgens mij een maand) langer hebt gehad en berekent de kosten daarvoor door, aangezien je er geen recht meer op had dat van hun te krijgen. Dat geintje is een heel stuk duurder dan dat ene reisje helaas. Ik hoop maar dat DUO hier coulant wil zijn, maar daar staan ze helaas niet echt bekend om...

Bedankt voor jullie reacties, ik ga contact opnemen met DUO. 

Reageer