Skip to main content

Vorige week donderdag zowel in de ochtend als ook in de avond met de metro (E) Rotterdam CS - Den Haag CS gedaan, vanwege een kapotte bovenleiding ergens rond Schiedam. Ik heb een 1ste klas trajectkaart Zwijndrecht - Den Haag, en heb dus nu Rotterdam - Den Haag dubbel betaald, plús geen gebruik gemaakt van 1ste klas op dat traject. De chat is onbereikbaar, iemand hier enig idee hoe ik dat regel? Gaat om meer dan Eur 10, vind ik best de moeite.  

Hoi Desire,

Voor verzoeken tot restitutie moet je toch bij de klanteNService zijn. Ze zijn naast de chat ook bereikbaar per telefoon (030-7515155), Facebook en Twitter.

Was de metro ook het officiële alternatieve reisadvies van NS? Zo niet, dan maak je weinig kans ben ik bang.


Vorige week donderdag zowel in de ochtend als ook in de avond met de metro (E) Rotterdam CS - Den Haag CS gedaan, vanwege een kapotte bovenleiding ergens rond Schiedam. Ik heb een 1ste klas trajectkaart Zwijndrecht - Den Haag, en heb dus nu Rotterdam - Den Haag dubbel betaald, plús geen gebruik gemaakt van 1ste klas op dat traject. De chat is onbereikbaar, iemand hier enig idee hoe ik dat regel? Gaat om meer dan Eur 10, vind ik best de moeite.  

Hoi Desire,

Voor verzoeken tot restitutie moet je toch bij de klanteNService zijn. Ze zijn naast de chat ook bereikbaar per telefoon (030-7515155), Facebook en Twitter.

Was de metro ook het officiële alternatieve reisadvies van NS? Zo niet, dan maak je weinig kans ben ik bang.

deze kosten krijg je zeker niet terug er reden wel ns bussen of via gouda omreizen was geen geen alternatieve om met metro te gaan 


Je hebt geen recht op restitutie als je er zelf voor gekozen hebt om met de metro te gaan ipv via de reisplanner geadviseerde alternatieven.


Je hebt geen recht op restitutie als je er zelf voor gekozen hebt om met de metro te gaan ipv via de reisplanner geadviseerde alternatieven.

Behalve als NS geen alternatief boodt en je meer dan 100 minuten hebt gewacht, tegenwoordig.


Je hebt geen recht op restitutie als je er zelf voor gekozen hebt om met de metro te gaan ipv via de reisplanner geadviseerde alternatieven.

Behalve als NS geen alternatief boodt en je meer dan 100 minuten hebt gewacht, tegenwoordig.

Dat klopt, maar ik denk niet dat er zolang gewacht is, want dan was alternatief in reisplanner waarschijnlijk sneller geweest.


De Metro was het aangeboden alternatief. En onderweg naar mijn (nieuwe) werk, dan ga ik geen 2 ½ uur wachten, natuurlijk. Plus, gisteren toch nog iemand in de chat gesproken, die adviseerde zo'n ‘geld terug bij vertraging’ formulier in te vullen. Ja, maar ik had geen 30 minuten vertraging? Nee, er wordt gekeken naar de vertraging die ik gehad zou hebben? Enfin, gisteren gedaan, vanmorgen een afwijzing in de mail. Ik ga maar eens bellen.  

 


De Metro was het aangeboden alternatief. En onderweg naar mijn (nieuwe) werk, dan ga ik geen 2 ½ uur wachten, natuurlijk. Plus, gisteren toch nog iemand in de chat gesproken, die adviseerde zo'n ‘geld terug bij vertraging’ formulier in te vullen. Ja, maar ik had geen 30 minuten vertraging? Nee, er wordt gekeken naar de vertraging die ik gehad zou hebben? Enfin, gisteren gedaan, vanmorgen een afwijzing in de mail. Ik ga maar eens bellen.  

 

Volgens mij kunt u geld terug bij vertraging claimen met 60+-minuten vertraging. U vult in dat u uw eindstation niet kon bereiken en dan krijgt u een bepaald deel van uw trajectabonnement terug. Met dag geld kunt u vervolgens de metro ruim betalen. 


Reageer