beantwoord

Mijn moeder heeft een nsklexabonnement, maar ontvang nog steeds mails dat haar keuzedagen klaar staan. Hoe kan dit?

  • 7 December 2023
  • 8 reacties
  • 118 Bekeken

In september abonnement gewijzigd naar NSflex weekendvrij en 40% korting in de daluren. Maar ontvang nog steeds mails dat mijn keuzedagen klaar staan. Hoe kant dit?

icon

Beste antwoord door MoDe 7 December 2023, 13:37

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dat klopt dat er bij het flex abonnement van jouw moeder bericht komt over klaarstaan van keuzedagen als zij het dal voordeelabonnement niet van haar kaart heeft gehaald en/of de keuzedagen niet heeft opgezegd. Haar abonnementen blijven doorlopen. Keuzedagen die al klaarstaan kan ze tot de einddatum nog steeds gebruiken.

Zij kan het beste telefonisch, via X, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice.

Tijdens het omzetten van het abonnement, is het voordeelabonnement  (reizen op saldio) van de kaart gehaald en het teveel betaalde bedrag van abonnement en de niet genoten keuzedagen zijn uitbetaald op haar rekening.  NS flex (reizen op rekening) staat op de kaart. Keuzedagen in combinatie met NS flex kunnen ook  niet samen worden gebruikt. Bij het oude abonnement staan deze keuzedagen ook in je NS account, daar staan ze ook niet in.   Zelfs de klantenservice snapt niet hoe het kan. Die weten het ook  iet hoe ze het dienen op te lossen.

Reputatie 7
Badge +3

Tijdens het omzetten van het abonnement, is het voordeelabonnement  (reizen op saldio) van de kaart gehaald en het teveel betaalde bedrag van abonnement en de niet genoten keuzedagen zijn uitbetaald op haar rekening.  NS flex (reizen op rekening) staat op de kaart. Keuzedagen in combinatie met NS flex kunnen ook  niet samen worden gebruikt. Bij het oude abonnement staan deze keuzedagen ook in je NS account, daar staan ze ook niet in.   Zelfs de klantenservice snapt niet hoe het kan. Die weten het ook  iet hoe ze het dienen op te lossen.

Is er misschien een 2e account?

Reputatie 7
Badge +3

Zou me ook niks verbazen als dit weer een van de grillen van de NS-systemen is. Het komt natuurlijk niet heel vaak voor dat mensen hun keuzedagen opzeggen. Kan best dat de mailtjes al gepland staan en dan niet geannuleerd worden.

Ik ben er nu wel benieuwd naar. Zou je je moeder willen vragen om contact op te nemen met onze klantenservice om dit te achterhalen? Wil je ons het laten weten waardoor dit kwam?

Badge +3

Als in die mails een ov-chipkaartnummer staat en er bij een automaat geen Keuzedag klaar staat… 

Dan is het wel vreemd, met name omdat die Keuzedagen na de wissel naar Flex al netjes terugbetaald zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben er nu wel benieuwd naar. Zou je je moeder willen vragen om contact op te nemen met onze klantenservice om dit te achterhalen? Wil je ons het laten weten waardoor dit kwam?

Zelfs de klantenservice snapt niet hoe het kan. Die weten het ook  iet hoe ze het dienen op te lossen.

 

Dan kunnen mijn collega's er een melding van maken om dit uit te laten zoeken. Je hoeft in dit geval geen genoegen te nemen met dit antwoord. Als ze een account hier aanmaakt zoek ik het graag voor haar uit.

Reageer