beantwoord

Mijn NS abonnement

  • 28 September 2022
  • 8 reacties
  • 178 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Geachte heer/vrouw,

Ik heb een OV chipkaart die gekoppeld aan NS abonnement. De OV chipkaart liep op 25/09/2022 af en mijn NS abonnement zal op 1/10/2022 aflopen en ik heb geen nieuwe NS kaar van jullie ontvangen, in principe word dat automatisch verlengd dus wanneer gaan jullie de nieuwe NS kaart sturen

Met vriendelijke groet

icon

Beste antwoord door Robert B 28 September 2022, 17:34

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Heb jij de vraag gekregen om een nieuwe pasfoto te uploaden en dat gedaan? Of de vorige keer toestemming gegeven om de oude te hergebruiken?

Met vragen over verzending OV-chipkaart kun je contact opnemen met klantenservice OV-chipkaart. Is er niets verzonden of in de maak dan kun je er zelf een aanvragen. Neem van te voren dan contact op met NS klantenservice over declaratie van kosten.

 

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Normaal gesproken ontvang je een week of 10 voor de einddatum een verzoek van NS om een nieuwe pasfoto aan te leveren, tenzij je ooit aangegeven hebt dat de huidige foto opnieuw gebruikt mag worden.

De nieuwe kaart heb je dan ruim voor de einddatum van je huidige kaart, maar dat is dus niet gebeurd.

Je zou dan ook 6 weken voor de einddatum een mail of brief van OV-chipkaart ontvangen moeten hebben over het vernieuwen van je kaart. Dat is een teken dat NS helemaal geen vernieuwing voor je heeft aangevraagd (zelfs al heb je een pasfoto aangeleverd en daarvan een bevestiging waarin staat dat je binnenkort een nieuwe kaart kunt verwachten).

Helaas kan/wil de NS binnen 6 weken voor de einddatum niets meer voor je betekenen, dus zal je de vernieuwing zelf moeten regelen via https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-vernieuwen-en-beeindigen/wat-te-doen-met-een-bijna-verlopen-kaart.htm De kosten (€ 7,50) kan je terugkrijgen via de Klantenservice (anders hadden ze niet om een pasfoto gevraagd).

Overigens lopen NS abonnementen niet zomaar af, dus het jouwe zal per 1/10/2022 gewoon verlengd worden (voor een jaar), ongeacht of je een nieuwe kaart hebt. Ook daarvan zou je bericht gehad moeten hebben.

Beste mensen,

De enige e-mail die NS mij stuurde is deze (Product voorwaarden zijn aangepast in je abonnement) op 27-9-2022 Niet meer en niet minder, Ze hebben mij in steek gelaten, vroeger krijg ik mijn nieuwe NS kaart  twee of drie weken van te voren, want de OV-chipkaart wordt verlengd met het abonnement. Dat is wat gelezen hebt en nu moet ik betalen voor de verlenging van Ov chipkaart, ze geven mij gewoon de schuld!.

Echt raar, zodra je een macht hebt dan spel je met de regels (bewijs van spreek)

Als je nog een abonnement hebt dan hoor je daar e-mails over te krijgen, zeker als je abonnement binnenkort verlengd voor een nieuw jaar. Als jij daar geheel niets over hebt ontvangen dan zit er iets niet helemaal goed in de communicatie instellingen van jouw klantregistratie.

Ik wil je adviseren om daarvoor contact op te nemen met onze Klantenservice. Mijn collega's kunnen dan mee kijken wat er precies aan de hand is en het hopelijk op lossen zodat je weer de reguliere communicatie ontvangt. Deze zijn telefonisch bereikbaar, via Social Media of via chat. Alle contactdetails daarvan vind je hier.

Wat betreft de kaartvernieuwing klopt het wat Robert B aangeeft. Als jij een abonnement hebt, dan hoor je in principe kosteloos een kaartvernieuwing te krijgen, of in ieder geval moet dat aangeboden worden via een pasfoto verzoek. Dat proces wil helaas nog wel eens mis gaan wat blijkbaar ook in jouw geval is gebeurd. NS kan niet alsnog handmatig een vernieuwingsproces starten, dus het is noodzakelijk om nu zelf een vervangende kaart aan te vragen, wat het makkelijkst gaat via de link die Robert B heeft geplaatst. De kosten die je daarvoor maakt kun je dan via onze Klantenservice terugkrijgen. Immers, je had kosteloos een kaartvernieuwing moeten krijgen.

Reputatie 7
Badge +3

Beste mensen,

De enige e-mail die NS mij stuurde is deze (Product voorwaarden zijn aangepast in je abonnement) op 27-9-2022 Niet meer en niet minder, Ze hebben mij in steek gelaten, vroeger krijg ik mijn nieuwe NS kaart  twee of drie weken van te voren, want de OV-chipkaart wordt verlengd met het abonnement. Dat is wat gelezen hebt en nu moet ik betalen voor de verlenging van Ov chipkaart, ze geven mij gewoon de schuld!.

Echt raar, zodra je een macht hebt dan spel je met de regels (bewijs van spreek)

Dan heb je meer gehad dan ik. Die email of brief over voorwaarden heb ik niet gehad ( 2 abonnementen, keuzedagen), wel kreeg ik onlangs keurig netjes mijn nieuwe OV opgestuurd, ruim 3 weken voor vervallen.

Minuten geleden Stuurde ik mijn klacht via NS chat en toen las ik dit ( Ik begrijp dat dit heel vervelend is. Ik zet je klacht voor je door. Zou je de volgende gegevens willen sturen: voorletters, achternaam, postcode, huisnummer, geboortedatum, OV-chipkaartnummer en e-mailadres?) en toen gaf mijn gegevens aan hun, reageerde ze niet meer, nog een keer heb ik mijn gegevens stuurde, maar het zelfde recept. Het was een medewerker, vrouw/ man weet ik niet en niet virtuele assistent .

Hallo mensen,

Ik wil mijn community account verwijderen, weet iemand hoe? 

Dat verzoek heb ik voor je ingewilligd.

Reageer