beantwoord

Mijn NS Flex wordt beëindigd zonder dat ik het doe

  • 13 October 2022
  • 4 reacties
  • 173 Bekeken

Mijn NS Flex-contract is beëindigd, maar ik ben niet eens aan het opzegproces begonnen.  Ik heb de Dal Vrij net 3 dagen geleden gekocht en het product is nu op, hoewel ik het volledige bedrag heb betaald.  Mijn theorie is dat omdat ik net de Dal Voordeel Oost Bus Jaar heb gekocht met dezelfde OV-chipkaart en deze 2 producten niet goed samen gaan.  Wat kan ik nu doen om het product terug te krijgen?  En als ik dat niet kan, krijg ik dan mijn ongebruikte dagen in Dal Vrij terug?

icon

Beste antwoord door Daniel 13 October 2022, 07:54

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Je Dal Vrij zal niet beëindigd zijn, maar slechts niet meer werken. Overigens voor het eerst dat ik lees over een conflict waar flex niet meer werkt door een ander abonnement, meestal is het andersom.

De combi die je hebt kan wel op één kaart trouwens, maar dan moet je even contact met NS klantenservice opnemen om het BTM deel van Flex stop te laten zetten. Dan reis je vervolgens op rekening met de trein en op saldo met korting met de bus.

Bedankt voor je antwoord, maar wat ik niet begrijp is dat ik mijn NS Flex niet heb opgezegd maar dit is wat ze mij hebben gestuurd. Ik wil weten of dit product officieel is beëindigd of niet, zodat ik kan besluiten mijn geld terug te eisen en een nieuw abonnement te kopen of de klantenservice te vragen het beëindigingsproces op de een of andere manier ongedaan te maken.

Je Dal Vrij zal niet beëindigd zijn, maar slechts niet meer werken. Overigens voor het eerst dat ik lees over een conflict waar flex niet meer werkt door een ander abonnement, meestal is het andersom.

De combi die je hebt kan wel op één kaart trouwens, maar dan moet je even contact met NS klantenservice opnemen om het BTM deel van Flex stop te laten zetten. Dan reis je vervolgens op rekening met de trein en op saldo met korting met de bus.

 

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt het beste contact opnemen met de NS klantenservice en vragen wie hem beëindigd heeft. Behalve bij wanbetaling kan niemand anders dan jij zelf een abonnement beëindigen. Bij beëindiging krijg je het vooruitbetaalde geld terug. Vraag een nieuw abonnement op een nieuwe kaart aan.

Badge +3

Het lijkt erop dat dit een standaard mailtje is, waarbij Flex BTM is verwijderd om het Dal Voordeel Oost Bus Jaar abonnement werkend te krijgen.

Dat heeft Transdev (Connexxion, Breng, Arriva, Syntus) dan voor je gedaan, service van de zaak.

Zolang je bij inchecken voor trein Reizen op Rekening te zien krijgt is het in orde.

Reageer