beantwoord

minimum bedrag samenreiskorting

  • 9 March 2023
  • 5 reacties
  • 110 Bekeken

Zelf heb ik Flex Dal Voordeelkaart, mijn echtgenoot slechts een OV chipkaart. Om samenreiskorting te activeren staat, dat hij minimaal 10 Euro op de kaart moet hebben staan, maar hij heeft automatisch opladen en soms staat er aan het begin van de reis dan minder dan 10 Euro op. Gisteren heb ik voor de zekerheid toen maar terplekke geld bijgestort, maar is dat nodig, want zodra hij incheckt, wordt er volgens mij bij hem dan al geld bijgestort

icon

Beste antwoord door Tochjo 9 March 2023, 10:43

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Als automatisch opladen is geactiveerd, dan is handmatig saldo laden nooit nodig. Als bij inchecken het saldo te laag is, zal automatisch saldo worden geladen zodat het inchecken gewoon lukt.

Reputatie 7
Badge +3

Bij automatisch opladen is het niet nodig om bij te storten. Er wordt automatisch €10 op de kaart gezet als het saldo onder een bepaald bedrag komt.

Badge +3

Om in te kunnen checken is 6 euro in principe voldoende (het saldo op een kaart mag 4 euro in de min komen).

Na een reis die meer dan 10 euro kost kun je dan niet meer uitchecken, en zal je moeten opladen. Bij automatisch opladen is dat natuurlijk niet aan de orde.

Reputatie 2

Om in te kunnen checken is 6 euro in principe voldoende (het saldo op een kaart mag 4 euro in de min komen).

dat klopt. Kleine kanttekening daarbij is wel dat de automaat je geen samenreiskorting op de kaart laat laden als je saldo onder de 10 euro is. De automaat 'dwingt' je dan om tot minimaal 10 euro op te waarderen 

Vraag me af hoe dit werkt icm automatisch opwaarderen. Of er dan bij het laden van samenreiskorting of het inchecken dan automatisch opgewaardeerd wordt als je bijvoorbeeld 7 euro saldo hebt

Badge +3

Als het saldo na inchecken onder 0 euro zou komen, dan wordt automatisch saldo bijgeladen. Bij een saldo van 7 euro en een reis met een kortingsproduct die bijvoorbeeld 3 euro kost, staat er na de reis dus 14 euro op de kaart (bij een laadbedrag van 10 euro).

Reageer