beantwoord

MIS communicatie

  • 19 November 2022
  • 3 reacties
  • 127 Bekeken

Jammer dat mijn telefoongesprek met een medewerkster voor mijn nadelig heeft uitgepakt.

Ik had een abonnement weekendvrij gepakt en een 40% korting daluren.
Ik heb telefonisch contact gehad met een medewerkster ivm uitleg of ik misschien niet een dubbele abonnement had besteld. Medewerkster zegt dat zij kan zien dat ik een weekend vrij abonnement heb en dat dit ook geld voor 40% korting in de daluren.
Achteraf heeft zij mij foute informatie gegeven waardoor ik mijn extra abonnement heb laten verwijderen.

Achteraf heel stom. Door deze mis communicatie heeft het mij deze maand meer dan 100 euro extra reiskosten gekost. Had ik mijn abonnementen laten staan of de JUISTE info had gekregen had ik niks gewijzigd. Helaas te laat.

 

icon

Beste antwoord door Thom 19 November 2022, 12:25

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het is verstandig zeker te zijn. U kunt het in de toekomst onderscheppen door de Reishistorie in de gaten te houden. In dit soort zaken speelt interpretatie en de miscommunicatie altijd een rol en in tegenstelling tot wat veel mensen denken wordt alles echt niet in het voordeel van de klant gecompenseerd. Zonde van het geld zo en als u geen abonnement had dan is er ook niet zoveel aan te doen. Zich beroepen op wat een ander zou hebben gezegd is altijd lastig voor iedereen. Omdat het abonnement met Flex niet meer wordt aangegeven op de display bij het inchecken, controleer ik altijd of bij een verandering het abonnement werkt. Flex vind ik een mooie uitvinding, maar zonder jaarabonnementen moet je wat beter opletten, ik kan ook een fout gemaakt hebben. Losse reiskosten tegen vol tarief zijn zeer duur en moet je zien te voorkomen met een werkend abonnement.

Reputatie 7
Badge +3

Ik vermoed dat de fout is gemaakt door de interpretatie. Bij weekend vrij kan op dezelfde kaart geen Dal voordeel besteld worden maar wel een aanvulling die 40% korting geeft in de doordeweekse daluren. Ik denk dat daar de verwarring in zit. Met die aanvulling heb je 40% korting in de daluren. En dan heeft de medewerker gelijk als die zegt dat je met jouw weekend vrij korting in de daluren hebt, terwijl jij daardoor in de veronderstelling bent dat je een dubbel abonnement hebt.

Voor de volgende keer lees goed de voorwaarden bij wat je wilt bestellen en kijk in MijnNS bij de producten of daar de abonnementen staan die je besteld hebt.

 

Badge +3

Als je zowel Weekend Vrij als Dal Voordeel hebt dan zal dat op twee verschillende kaarten zijn, want op een kaart kan maar één abonnement actief zijn (tenzij het om Dal Voordeel op saldo gaat?). Bij het bestellen zou dat opgemerkt moeten zijn, ongeacht in welke volgorde je dat doet.

Reageer