beantwoord

Misluke automatische incasso, onduidelijke datum in email

  • 23 May 2023
  • 2 reacties
  • 112 Bekeken

Beste Community,

 

Zojuist heb ik een email gehad dat er een incasso gestorneerd is door een te laag saldo. Dit zal komen omdat mijn reiskosten door mijn nieuwe werkgever achteraf vergoed worden en ik deze vergoeding vrijdag pas krijg.

Nu staat er echter in de email alleen dat ik “per ommegaande” de openstaande rekening moet terugbetalen, in plaats van een exacte datum. Moet ik mij zorgen maken dat er gevolgen gaan zijn als ik vrijdag pas kan betalen? Dit is, voor zover ik in mijn inbox kan vinden, de eerste herinnering. De oorspronkelijke automatische incassodatum had 10 Mei moeten zijn. Dus grofweg 2 weken geleden.

 

Bij voorbaat dank voor de info en hulp.

PS: Ik bedenk mij net dat ik nog moet reizen deze week naar werk. Gaat dit gedoe gevolgen hebben voor mijn OV kaart? Kan ik nu nog reizen?

icon

Beste antwoord door MoDe 23 May 2023, 07:59

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als het de 1e herinnering is dan zou je vrijdag nog kunnen betalen.

Je kunt nog blijven reizen met jouw ov-chipkaart.

zorg voor de volgende keer dat er genoeg geld op jouw rekening staat. Te vaak mislukte incasso's kan een geblokkeerde kaart opleveren.

Als het de 1e herinnering is dan zou je vrijdag nog kunnen betalen.

Je kunt nog blijven reizen met jouw ov-chipkaart.

zorg voor de volgende keer dat er genoeg geld op jouw rekening staat. Te vaak mislukte incasso's kan een geblokkeerde kaart opleveren.

Bedankt voor de snelle reactie. Heel blij om te horen dat er geen problemen gaan zijn. Dit is ook echt een eenmalig apart geval omdat ik net bij een nieuwe werkgever zit.

Zal niet meer gebeuren 👍🏼😉

Reageer