Het volgende: in verband met werkzaamheden komende maand heb ik 30 juli mijn bestaande abo gestopt en een nieuwe gestart (korter traject). Op zich prima, maar een dergelijke overstap is erg onhandig:
- Na het starten van het nieuwe abonnement (voor augustus) via de website moest ik daarna nog wel met de trein. De kaartautomaat gaf iets aan over een product ophalen, maar dat er eerst een product verwijderd moest worden (geen exact citaat). Dus ik dacht: ‘Oké, eerst verwijderen, dan de nieuwe er op en klaar.’ Alleen: er was vervolgens (nog) geen nieuw product.
- Mijn abonnement voor deze maand liep van 1 t/m 31 juli. Alleen door het stoppen van het abonnement heb ik daar de laatste twee dagen geen gebruik van kunnen maken. (Ik weet niet of het de bedoeling is dat je bv. 1 augustus stopt, maar ik neem aan dat dan de nieuwe maand al is ingegaan?) Waarom stopt een abo per direct en niet op de einddatum?
- Nu heb ik dus betaald voor een rit die (deels) binnen het al betaalde abonnement viel en geen korting gekregen over het gedeelte daarbuiten.
- Door het door de automaat ‘aanbevolen’ verwijderen van het product (ik neem aan: NS Flex Basis abonnement) moest ik eerst nog halsoverkop saldo gaan laden.
Als ik het niet handig heb aangepakt hoor ik het graag, maar systeemtechnisch lijkt me dit krom?
Beste antwoord door Robert B
Bekijk origineel