beantwoord

Moet ik in en uitchecken op mijn traject?

  • 2 September 2023
  • 4 reacties
  • 159 Bekeken

Ik heb een Traject Vrij abonnement, en nu is mijn vraag of ik moet in en uitchecken als ik de trein instap. 

icon

Beste antwoord door MoDe 2 September 2023, 16:30

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi N.Thomas.H,

Ja. (nou ja, uitchecken moet natuurlijk als je de trein uitstapt 😉)

Reputatie 7
Badge +3

Ja, dat staat in de voorwaarden van jouw abonnement. Daarbij is als jij niet incheckt niet te controleren waar je bent ingestapt en of je volgens traject reist of buiten traject reist.

Reputatie 7
Badge +3

In en uitchecken heeft ook voordelen voor jou, als je meer dan 30 minuten vertraging hebt is dat op die manier geregistreerd en kun je Geld tereg bij Vertraging vragen. 

Reputatie 7
Badge +4

Met inchecken heeft u een geldig vervoersbewijs, met uitchecken kijkt het systeem wat u moet betalen. Dat moet ook op het begin- en eindpunt, maar met TrajectVrij kunt u ook een langere reis maken.

Als u niet incheckt op het begin van uw traject, kunt u ook veel eerder ingestapt zijn en dan zou u gratis op een veel langer traject reizen. Zo werkt het natuurlijk niet. U moet altijd in-  en uitchecken en zeker ook met TrajectVrij

 

U bent met het aangaan van uw abonnement overigens overeengekomen met NS dat u zult inchecken en uitchecken en daar heeft u zich aan te houden. Als u dat niet wilt kunt u natuurlijk het abonnement opzeggen. Als u dat niet doet en uw trein heeft vertraging dat krijgt u trouwens ook geen geld terug en u ziet nu waarom dat terecht is.

Reageer