beantwoord

mogelijkheid om eerste betaling herinnering later te betalen

  • 17 January 2024
  • 1 reactie
  • 124 Bekeken

goedeavond ik heb een betalingherinnering gekregen van ns wat ook klopt alleen ik hem op dit moment niet betalen omdat ik te weinig saldo heb op me rekening ik vroeg me af of de link verlengt kan worden naar 25 januari inplaats van 22 januari want op 25 januari krijg ik me loon binnen en ik kan ook helaas geen geld lenen met vriendelijke groet diego

icon

Beste antwoord door Thom 17 January 2024, 05:17

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4

Als het de eerste betalingsherinnering is, dan kunt u hem de 25e ook nog betalen. De begeleidende brief klinkt wat dreigend. Betaal wel op de wijze die in de herinnering of brief wordt gegeven. Als u een herinnering per email hebt gekregen is dat de eerste en dan kan betalen over acht dagen nog. Bedenk wel dat als u de derde herinnering krijgt u wel snel moet betalen, omdat anders het abonnement vervalt en het ook nog eens veertig euro kosten geeft omdat het dan naar een incassobureau gaat. Voor NS is de maatstaf of het op de rekening staat of niet en het waarom ervan doet er niet toe.

Mogelijk krijgt u voor de 25e nog een tweede herinnering per brief. Betaal dan wel op de wijze die in de brief staat, want de volgende termijn komt er al weer snel aan.

Het beste is echt op de overeengekomen datum te betalen. Zorg voor voldoende saldo dan heeft u nooit een probleem. 

Reageer