Naam rekening fiets verhuur word niet herkent bij rabobank. | NS Community

Naam rekening fiets verhuur word niet herkent bij rabobank.

  • 13 August 2022
  • 6 reacties
  • 182 Bekeken

Hallo,

 

Ik heb een fiets kluis aanvraag gedaan voor in Duiven. Is allemaal goed gegaan alleen klopt de naam die mij toegestuurd is in de mail niet met de naam die de rabobank herkent. 

 

Dit is de naam die me toegestuurd werd: NS Fiets B.V. te Utrecht. 

Aangegeven naam in de rabobank app: NS Groep N.V.

 

Ik heb aan mijn vader nagevraagd of ik de aangegeven naam moet gebruiken aangezien rabobank een groen vinkje aangeeft dat de naam en rekening nummer gecontroleerd zijn en kloppen. Toch wil ik dit gecheckt hebben en dit zeker weten voordat ik een groot bedrag overmaak.

 

Graag zie ik een reactie tegemoet.

 

Met vriendelijke groet, 

Amy


6 reacties

Reputatie 6

Hey Amy ZW. Welkom bij de NS Community.

Ik ga er in dit geval uit dat de Rabobank bij al onze rekeningen dit aangeeft, maar ik kan je verzekeren dat je de naam kunt gebruiken die je is toegestuurd. In het geval van een fietskluis betaling stuur je dit altijd naar NL68RABO0192332856 ten name van NS-Fiets B.V. Het stukje “te Utrecht” is niet nodig.

Badge +3

Als de Rabobank app aangeeft dat de tenaamstelling van het IBAN afwijkt van wat je invult in een betalingsopdracht is dat ter informatie, zodat je niet per ongeluk naar de verkeerde overmaakt.

Dus als je NS Fiets invult en de app zegt dat je gaat overmaken naar NS Groep (zeker weten?) is dat verder helemaal prima. De woon/vestigingsplaats doet er inderdaad niet (meer) toe.

Het is wel slordig als de Klantenservice (in dit geval @Daniël NS) denkt dat die rekening op naam van NS-Fiets B.V. staat, terwijl dat NS Groep N.V. moet zijn (dat is althans de tenaamstelling van de ABNA rekening voor e-tickets, wel ander IBAN overigens).

Reputatie 6

 

Het is wel slordig als de Klantenservice (in dit geval @Daniël NS) denkt dat die rekening op naam van NS-Fiets B.V. staat, terwijl dat NS Groep N.V. moet zijn (dat is althans de tenaamstelling van de ABNA rekening voor e-tickets, wel ander IBAN overigens).

Ik snap zeker waar je vandaan komt, vrijwel alle andere rekeningnummers van ons staan op naam van NS Groep, maar dit is een van de weinige uitzonderingen. Ik heb het nog dubbel gecheckt, maar bij dit rekeningnummer staat echt ten name van NS-Fiets B.V. 

Badge +3

Ik snap zeker waar je vandaan komt, vrijwel alle andere rekeningnummers van ons staan op naam van NS Groep, maar dit is een van de weinige uitzonderingen. Ik heb het nog dubbel gecheckt, maar bij dit rekeningnummer staat echt ten name van NS-Fiets B.V. 

Blijkbaar denkt de Rabobank daar anders over, maar @Amy ZW kan dat na betaling natuurlijk gewoon zien op haar rekeningoverzicht 🤣

https://www.iban.nl/iban/van-wie-is-dit-iban-nummer

Als de naam iets afwijkt van de naam die bij het rekeningnummer bekend is, wordt ter controle de naam die bij de bank bekend is aan jou getoond. Dit werkt bijvoorbeeld bij de Rabobank… 

Badge +3

Rabobank even gebeld en privacy dingen natuurlijk (ben geen klant bij ze), dus de naam van een rekeninghouder krijg ik natuurlijk niet zomaar.

Op mijn vraag of NS-Fiets B.V. en het IBAN een ‘match’ was… “dat kan ik u niet zeggen” (en zal dus wel een ‘nee’ zijn) 😅

Op mijn vervolgvraag of NS Groep N.V. en het IBAN dan overeenkwamen als antwoord “zie onze app, als die het zegt is dat zo” (dat is dus een halve ‘ja’) 🤣

“Heeft u verder nog vragen?” Nee, ik weet voldoende. Goedendag 📞

Badge +3

Oud topic, maar via ASN Bank: 

Als ik alleen NS invul wordt het ook geaccepteerd, NS Fiets en NS Groep uiteraard ook.

 

Reageer