Skip to main content
Antwoord

Niet goed ingecheckt maar wel met vriendin samenreis korting

• May 19, 2025
  • 4 reacties
  • 105 Bekeken

Op 26-4-2025 heel vlug ingecheckt want de trein stond op punt te vertrekken, Maastricht - Delft.

Mijn vriendin met samenreis korting ook, en vlug de trein in.

We werden al vlug gecontroleerd, er werd niets gezegd, alles ok.

Bij Rotterdam kreeg ik een mail dat ik niet goed had ingecheckt en dus een correctietarief kreeg van 50,00.

Ik dacht alles goed gedaan te hebben, conducteur niets gezegd en toch een boete. Kan hier iets aan gedaan worden?

Ik heb een daluren abonnement.

Beste antwoord door mrfreeze

Hoi Steenweg,

Op deze community helpen reizigers elkaar, dus wij kunnen hier weinig aan doen ben ik bang.
Je kunt het beste contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X.
Het komt helaas tegenwoordig vaak voor dat conducteurs niks meer zeggen bij zo'n correctietarief. Dat zou zijn om agressie te voorkomen, maar ik vind dat toch niet netjes.

4 reacties

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • Antwoord
  • May 19, 2025

Hoi Steenweg,

Op deze community helpen reizigers elkaar, dus wij kunnen hier weinig aan doen ben ik bang.
Je kunt het beste contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X.
Het komt helaas tegenwoordig vaak voor dat conducteurs niks meer zeggen bij zo'n correctietarief. Dat zou zijn om agressie te voorkomen, maar ik vind dat toch niet netjes.

• Reisleider**
  • May 19, 2025

Hoi ​@Steenweg,

Ik weet dat op station Maastricht er paaltjes staan van meerdere vervoerders. Is het misschien mogelijk dat je wel bent ingecheckt, maar bij bijvoorbeeld Arriva? Als de NS conducteur dan komt controleren, ziet deze geen incheck bij NS en volgt een correctietarief. Kon je in Delft wel het station uit of kreeg je daar foutmeldingen bij uitchecken?

Als je een account bij OV-Chipkaart.nl hebt, dan kun je daar nakijken of je bent ingecheckt en bij wie.

• Reisleider**
  • May 19, 2025

Klopt het dat je deze vraag eerder ook gesteld hebt in een ander topic?

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • May 19, 2025

Klopt het dat je deze vraag eerder ook gesteld hebt in een ander topic?

Lijkt er wel op.

@Steenweg heb je al contact opgenomen met NS klantenservice?