Beste lezer,
Ik heb mijn studentenreisproduct voor de maand januari stopgezet. Hierdoor kon ik in de maand januari dus geen gebruik maken van het studentenreisproduct. Hierdoor heb ik besloten om voor deze ene maand een NS Flex Dal Voordeel abonnement te nemen. Deze heb ik op mijn kaart gezet, geactiveerd en ik ben zelfs naar een servicedeskbalie gegaan om te vragen of alles goed was verlopen.
Dit is in de maand januari goed gegaan. Echter heb ik eind januari ook weer mijn studentenreisproduct geactiveerd en heb ik geprobeerd om mijn NS Flex Dal Voordeel abonnement stop te zetten. Hierop ontving ik de melding dat ik het abonnement in de eerste maand niet op kon zeggen. Prima, dus heb ik het in februari weer geprobeerd bij een automaat. Het automaat gaf echter aan dat er geen abonnementen op de kaart stonden. Hierdoor ging ik ervan uit dat het NS Flex Dal Voordeel abonnement niet meer op mijn kaart stond.
Dit bleek in het volgende factuur echter niet zo te zijn, dus ben ik meteen naar de NS Servicedesk balie gegaan om er zeker van te zijn dat het abonnement stopgezet zou worden. De servicedeskmedewerker heeft vervolgens het abonnement voor mij stopgezet.
Echter kwam ik er bij het inzien van de facturen ook achter dat het een en ander niet klopte. Zo zijn er bijvoorbeeld wel kosten bij mij in rekening gebracht voor bepaalde reizen in de periode dat er een studentenreisproduct op mijn kaart stond. Dit kwam waarschijnlijk doordat er destijds (blijkbaar) 2 abonnementen op mijn kaart stonden (dit heb ik namelijk eerder wel eens meegemaakt). Hier zou ik graag de kosten van terug willen. Ook zou het fijn zijn als ik de abonnementskosten van het NS Flex Dal Voordeel abonnement terug zou kunnen krijgen.
Verder merkte ik in 1 van de facturen ook op dat ik op 18 februari om 18:20, 12 euro in rekening ben gebracht omdat ik ben "vergeten” in te checken bij Utrecht Centraal. Echter ben ik ook in rekening gebracht voor een reis van Utrecht centraal naar Nijmegen om 18:30 (Dit is correct). Dit zou betekenen dat ik tussen 18:20 en 18:30 heb zwartgereden binnen Utrecht centraal? Wanneer ik dit probeer te corrigeren krijg ik de melding "Je kunt nu nog geen vergeten check in of check out claimen voor een reis met een NS Flex product.”, terwijl het wel al 2 maanden geleden is.
Voor de mensen die waarschijnlijk aan zullen geven dat ik dit via de klantenservice moet regelen, dat heb ik meerdere malen geprobeerd. Ik heb het bij een NS servicebalie gevraagd en hier kon de medewerkster niet veel mee. Ook heb ik de livechat geprobeerd, maar daar duurde het steeds een half uur voor een antwoord en kreeg ik ook geen nuttig antwoord. Ik hoop dat mijn problemen op deze manier wel opgelost kunnen worden