beantwoord

Niet kloppende kosten

  • 11 April 2023
  • 6 reacties
  • 119 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Beste lezer,

 

Ik heb mijn studentenreisproduct voor de maand januari stopgezet. Hierdoor kon ik in de maand januari dus geen gebruik maken van het studentenreisproduct. Hierdoor heb ik besloten om voor deze ene maand een NS Flex Dal Voordeel abonnement te nemen. Deze heb ik op mijn kaart gezet, geactiveerd en ik ben zelfs naar een servicedeskbalie gegaan om te vragen of alles goed was verlopen.

 

Dit is in de maand januari goed gegaan. Echter heb ik eind januari ook weer mijn studentenreisproduct geactiveerd en heb ik geprobeerd om mijn NS Flex Dal Voordeel abonnement stop te zetten. Hierop ontving ik de melding dat ik het abonnement in de eerste maand niet op kon zeggen. Prima, dus heb ik het in februari weer geprobeerd bij een automaat. Het automaat gaf echter aan dat er geen abonnementen op de kaart stonden. Hierdoor ging ik ervan uit dat het NS Flex Dal Voordeel abonnement niet meer op mijn kaart stond.

 

Dit bleek in het volgende factuur echter niet zo te zijn, dus ben ik meteen naar de NS Servicedesk balie gegaan om er zeker van te zijn dat het abonnement stopgezet zou worden. De servicedeskmedewerker heeft vervolgens het abonnement voor mij stopgezet.

 

Echter kwam ik er bij het inzien van de facturen ook achter dat het een en ander niet klopte. Zo zijn er bijvoorbeeld wel kosten bij mij in rekening gebracht voor bepaalde reizen in de periode dat er een studentenreisproduct op mijn kaart stond. Dit kwam waarschijnlijk doordat er destijds (blijkbaar) 2 abonnementen op mijn kaart stonden (dit heb ik namelijk eerder wel eens meegemaakt). Hier zou ik graag de kosten van terug willen. Ook zou het fijn zijn als ik de abonnementskosten van het NS Flex Dal Voordeel abonnement terug zou kunnen krijgen.

 

Verder merkte ik in 1 van de facturen ook op dat ik op 18 februari om 18:20, 12 euro in rekening ben gebracht omdat ik ben "vergeten” in te checken bij Utrecht Centraal. Echter ben ik ook in rekening gebracht voor een reis van Utrecht centraal naar Nijmegen om 18:30 (Dit is correct). Dit zou betekenen dat ik tussen 18:20 en 18:30 heb zwartgereden binnen Utrecht centraal? Wanneer ik dit probeer te corrigeren krijg ik de melding "Je kunt nu nog geen vergeten check in of check out claimen voor een reis met een NS Flex product.”, terwijl het wel al 2 maanden geleden is.

 

 

 

Voor de mensen die waarschijnlijk aan zullen geven dat ik dit via de klantenservice moet regelen, dat heb ik meerdere malen geprobeerd. Ik heb het bij een NS servicebalie gevraagd en hier kon de medewerkster niet veel mee. Ook heb ik de livechat geprobeerd, maar daar duurde het steeds een half uur voor een antwoord en kreeg ik ook geen nuttig antwoord. Ik hoop dat mijn problemen op deze manier wel opgelost kunnen worden

icon

Beste antwoord door Tochjo 11 April 2023, 13:40

Bekijk origineel

6 reacties

Studentenreisproduct en NS Flex kunnen niet tegelijkertijd op dezelfde kaart. En die situatie is dus ontstaan toen u eind januari uw Studentenreisproduct opnieuw hebt geactiveerd terwijl Flex toen nog op uw kaart stond.

Verder is het de vraag wat u in februari precies hebt gedaan. Hebt uw binnen Flex alleen het DalVoordeel abonnement stopgezet of hebt u Flex in zijn geheel opgezegd? Alleen dat laatste vereist een aanvullende actie via de automaat.

Als uw alleen DalVoordeel binnen Flex hebt stopgezet klopt het dat er geen opdracht op de automaat stond omdat in dat geval Flex Basis gewoon op uw kaart blijft staan met alle problemen in combinatie met het Studentenreisproduct vandien.

Studentenreisproduct en NS Flex kunnen niet tegelijkertijd op dezelfde kaart. En die situatie is dus ontstaan toen u eind januari uw Studentenreisproduct opnieuw hebt geactiveerd terwijl Flex toen nog op uw kaart stond.

Verder is het de vraag wat u in februari precies hebt gedaan. Het uw binnen Flex alleen het DalVoordeel abonnement stopgezet of hebt u Flex in zijn geheel opgezegd? Alleen dat laatste vereist een aanvullende actie via de automaat.

 

Bedankt voor je reactie! Het klopt inderdaad dat het studentenreisproduct en NS Flex tegelijk op de kaart stonden, maar dit was dus niet de bedoeling. Ik heb geprobeerd om het abonnement inclusief Flex op te zeggen wat dus niet lukte door de opzegtermijn, echter kreeg ik hierna dus op het apparaat de melding dat er geen abonnementen op de kaart stonden.

 

 

Bedankt voor je reactie! Het klopt inderdaad dat het studentenreisproduct en NS Flex tegelijk op de kaart stonden, maar dit was dus niet de bedoeling. Ik heb geprobeerd om het abonnement inclusief Flex op te zeggen wat dus niet lukte door de opzegtermijn, echter kreeg ik hierna dus op het apparaat de melding dat er geen abonnementen op de kaart stonden.

Als u het niet kon beëindigen omdat de maand nog niet om was is het ook geen wonder dat u Flex ook niet van uw kaart kon verwijderen. De vraag is of u het na die maand alsnog correct hebt opgezegd.

 

 

Bedankt voor je reactie! Het klopt inderdaad dat het studentenreisproduct en NS Flex tegelijk op de kaart stonden, maar dit was dus niet de bedoeling. Ik heb geprobeerd om het abonnement inclusief Flex op te zeggen wat dus niet lukte door de opzegtermijn, echter kreeg ik hierna dus op het apparaat de melding dat er geen abonnementen op de kaart stonden.

Als u het niet kon beëindigen omdat de maand nog niet om was is het ook geen wonder dat u Flex ook niet van uw kaart kon verwijderen. De vraag is of u het na die maand alsnog correct hebt opgezegd.

 

Klopt, wel vond ik het apart dat het apparaat aangaf dat er geen abonnementen op de kaart stonden, hierdoor ging ik ervanuit dat het abonnement niet meer op mijn kaart stond. Het abonnement is er inmiddels wel af gehaald door iemand van de NS servicedesk balie.

Badge +3

Voor de mensen die waarschijnlijk aan zullen geven dat ik dit via de klantenservice moet regelen, dat heb ik meerdere malen geprobeerd.

Toch zit er niets anders op dan dat nogmaals te doen, bijvoorbeeld telefonisch (030-7515155), via Twitter of Facebook. Deze community is bedoeld om reizigers elkaar te laten helpen met simpele vragen. Wij zijn geen medewerkers van NS en kunnen niet bij klantgegevens, laat staan een eventuele restitutie uitbetalen.

Reputatie 7
Badge +3

 

 

Bedankt voor je reactie! Het klopt inderdaad dat het studentenreisproduct en NS Flex tegelijk op de kaart stonden, maar dit was dus niet de bedoeling. Ik heb geprobeerd om het abonnement inclusief Flex op te zeggen wat dus niet lukte door de opzegtermijn, echter kreeg ik hierna dus op het apparaat de melding dat er geen abonnementen op de kaart stonden.

Als u het niet kon beëindigen omdat de maand nog niet om was is het ook geen wonder dat u Flex ook niet van uw kaart kon verwijderen. De vraag is of u het na die maand alsnog correct hebt opgezegd.

 

Klopt, wel vond ik het apart dat het apparaat aangaf dat er geen abonnementen op de kaart stonden, hierdoor ging ik ervanuit dat het abonnement niet meer op mijn kaart stond. Het abonnement is er inmiddels wel af gehaald door iemand van de NS servicedesk balie.

Flex staat als reizen op rekening op de kaart, kreeg je dat ook niet te zien?

Kosten veroorzaakt door het hebben van Flex en SRP op dezelfde kaart worden in de regel niet vergoed. Dat beide producten niet gecombineerd kunnen worden waarschuwen DUO en NS voor. Je had SRP op een nieuwe kaart kunnen zetten toen Flex nog niet opgezegd kon worden. Mocht je weer SRP tijdelijk stopzetten en willen overbruggen met Flex, vragen Flex dan op een nieuwe kaart aan.

Zie verder reactie @Tochjo 

Reageer